Akademie umění každoročně připravují umělce nejen pro tvůrčí, ale i pedagogickou praxi, přesto jsou dosud předměty Dramatická výchova, Taneční a pohybová výchova nebo Filmová a audiovizuální výchova podivně nazývány „doplňujícími“ nebo v Koncepci A dokonce „rozvíjejícími se“. Bylo by na pováženou, kdyby se nerozvíjely, ale tady dochází k zásadnímu střetu starého s novým.
Umění nemá žádné hlavní a doplňující obory. Postavení divadla, hudby, tance, filmu a výtvarného umění je rovnocenné, každý obor je svébytný a má svá specifika a přínosy. Není důvod k výsadnímu postavení dvou „tradičních oborů“. Na navrhované koncepci B je skvělá komplexnost a otevřenost, nikoho nenutí radikálně vše měnit, je to boj progresivní vize s tradičním pojetím. Je až zarážející, že v tomto miléniu někdo obhajuje status quo
z předminulého století.
Vyšší časová dotace pro kreativní rozvoj dětí je něco, na čem se shodují všichni. Zdá se, že postoj ministra školství bude rozhodující, rádi přispějeme konstruktivními argumenty za celou Českou sekci ITI. Vzdělávání považujeme za jednu z nejzásadnějších oblastí pro celospolečenskou změnu a kvalitní život ve 21. století.
Jménem Prezidia Českého střediska ITI Yvona Kreuzmannová, Marta Smolíková, Adriana Světlíková, Jakub Vedral