<p>JIČÍN: V úterý 17. března objevila se v arkádovém nádvoří jičínského zámku rozličná zvířata a rostliny. Skutečné i vymyšlené, každopádně všechny podivné. Čerstvě objevené. Může za to jičínská ZUŠ.</p> <p>Konkrétně hlavně výtvarný obor, ale připojil se i dramatický a hudební.<br />
Učitelé výtvarného oboru pověřili své studenty objevováním fantazijních zvířat. Vysvětlily jim, ať bádají, ať si všechno objevené zapisují, a pak ty své objevy převedou do výtvarné podoby. Tak vznikly objevitelské deníky, a hlavně různá fantazijní zvířata i rostliny. Drát, papír, PVC, lepidlo, barvy. Ale hlavně – dětská fantazie a um. Na vernisáži v úterý byla zvířata pohádkově osvětlena. Z arkád v patře ozývaly se dětské hlasy, to děti četly úryvky ze svých Objevitelských deníků.<br />
Celá performance vznikla tak, že učitelé Dagmar Pavelcová a Jakub Horský vnesli do výtvarné výchovy další prvky. Spojení díla prostorového s fantazií, písmem, slovem. Aby byl účin na diváka umocněný, pozvali ke spolupráci kolegu Jana Tomáše, který přidal hudební stopu a promítání na stěnu zámku. Správně se to jmenuje hudební performance a videomapping prostoru. Pro mnohé Jičíňáky věc nová, zasvěcení ale znají z Lodžie.<br />
53 studentů ve věku od 9 do 17 let předvedlo nejen kvalitní výsledek své práce. Ukázkou toho, jek široký je výtvarný projev, jak důležité je spojovat umělecké žánry. Něco nového, málo známého, či neznámého. Byla vyhlášena divácká soutěž o nejlepší zvíře, či rostlinu. Povšimli jsme si, že studenti chodili za pedagogy a vyslovili obavu, aby nepřišel déšť a dílo nezničil. Další prvek. Cosi vlastnoručního vytvoří, proto si váží svého díla. Širší projev výtvarného cítění. Vztah k architektuře. Dílo v prostoru.<br /> Škoda, že nemůže expozice trvat déle; po několika dnech bude uložena a výstava se zopakuje na rozhraní května a června.</p>