Navigace

Workshop RELATIVNOST VEŘEJNÉHO A SOUKROMÉHO

7. 10. 2015
Irena Vítková

<p>PRAHA: Co je veřejné a soukromé v městském prostoru? Co je soukromé a co veřejné na velkém uměleckém díle? Má autor nárok prosazovat svůj vlastní zájem, pokud je architektonické dílo vystavěno z veřejných prostředků?</p> <p>Za jakých okolností začaly výtvarné umění, literatura, hudba pronikat k „obyčejným“ divákům, čtenářům a posluchačů? Jakou podobu nabýval vztah mezi autorem, objednavatelem a příjemcem uměleckého díla, zejména v socialistickém Československu?</p> <p>Veřejné? Soukromé? Na prolínání veřejného a soukromého, na existenci veřejného a soukromého v rámci toho druhého, na vzájemnou proměnu, kdy se veřejné stává soukromým a naopak, se soustředí workshop, který pořádají badatelé Ústavu dějin umění AV ČR, v. v. i., s dalšími kolegy z oboru i z jiných vědeckých specializací. Workshop bude pojatý jako diskusní fórum.</p> <p>Co je veřejné a soukromé v městském prostoru?<br />
Jak reagovat, jestliže se veřejnost nezajímá<br /> o urbanistické plánování, o vytváření veřejného prostoru, o péči o památky? Když veřejný městský prostor navíc ohrožuje privatizace, soukromé zájmy, nebo naopak se soukromý svět uzavírá za neprodyšnou zdí? </p> <p>Co je soukromé a co veřejné na velkém uměleckém díle?<br />
Má autor nárok prosazovat svůj vlastní zájem, pokud je architektonické dílo vystavěno z veřejných prostředků? Jak se zachovat, když se veřejný zájem chránit hodnotné stavby střetne s osobním zájmem jednoho z jejich autorů? </p> <p>Za jakých okolností začaly výtvarné umění, literatura, hudba pronikat k „obyčejným“ divákům, čtenářům a posluchačům?<br />
Jak se projevil vznik veřejných čítáren, knihoven, koncertů v osvícenské společnosti konce 18. století? </p> <p>Jakou podobu nabýval vztah mezi autorem, objednavatelem a příjemcem uměleckého díla, zejména v socialistickém Československu?<br />
Jaké veřejné zakázky získávali nezávislí umělci, jaký vliv měla veřejná zakázka na povahu jejich tvorby a jaký osud měla jejich veřejná díla za normalizace a po roce 1989? Co znamenal samizdat jako specifický „soukromý“ fenomén, jak pronikal do veřejné sféry a jaké nové strategie v oblasti knižní distribuce podnítil? </p> <p>S diskusními příspěvky vystoupí: Petr Kratochvíl (Ústav dějin umění AV ČR), Rostislav Švácha (Ústav dějin umění AV ČR), Miloš Havelka (Fakulta humanitních studií UK), Zdeněk Uherek (Etnologický ústav AV ČR), Michal Pullmann (Ústav hospodářských a sociálních dějin FF UK) a další.</p> <p>Ústav dějin umění Akademie věd ČR</p> <p>pátek 9. 10. 2015, 9.45 – 15.30 h</p> <p>Akademické konferenční centrum AV ČR, Husova 4a, Praha 1</p> <p>Více informací: www.udu.cas.cz/cs/konference/<br />
Kontakt: svacha@udu.cas.cz, bydzovska@udu.cas.cz, kratochvil@udu.cas.cz</p> <p>Vstup volný, registrace není nutná.</p> <p>Na workshop si Vás dovoluje pozvat pořádající Ústav dějin umění Akademie věd ČR.</p> <p>Irena Vítková<br />
specialistka mediální komunikace</p> <p> Středisko společných činností AV ČR, v. v. i.<br />
Divize vnějších vztahů – Odbor popularizace vědy a marketingu Národní 1009/3110 00 PRAHA 1</p> <p>TEL.: +420 221 403 289<br />
GSM: +420 775 269 169<br />
FAX: +420 221 403 312<br />
E-MAIL: vitkova@ssc.cas.cz<br />
http://www.ssc.cas.cz</p>

Sdílejte
Check icon Error icon