PRAHA: Institut umění ve spolupráci s ProCulture/Otevřenou společností o.p.s. shromažďuje příkladové projekty a aktivity v rámci výzkumného projektu „Sociálně ekonomický potenciál kulturních, resp. kreativních průmyslů“.
Hledáme organizace, instituce, firmy a jednotlivce, kteří realizují či od roku 2004 realizovali projekty v oblasti umění a kultury:
1) podporující přenositelné tvůrčí či inovativní přístupy v oblasti umění, jeho prezentace, včetně projektů využívajících umění jako součást vzdělávacího procesu a získaly např. některé z významných národních nebo mezinárodních ocenění
2) zabývající se výzkumem či vývojem s výstupy podmíněnými účastí uměleckých či kreativních disciplín (např. vývojový program sklárny Moser, firmy Petrof, výzkumné centrum hudební akustiky AMU etc.)
3) propojující tvůrčí oblast a průmysl (např. spolupráce Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se Škodou Auto v Mladé Boleslavi při designování automobilů)
4) kombinující umění s komunitními aktivitami (např. Brnopolis.eu, projekt British Council: Creative Cities – Future City Game – navázání dialogu mezi občany a politiky s cílem dosažení kvalitnějšího života ve městech, regenerace zanedbaných oblastí – brown fieldů…)
Shromažďujeme informace o projektech ze všech oborů umění a kulturních a kreativních průmyslů (výtvarné umění, scénická umění, muzea, knihovny, film a video, TV a rozhlas, videohry, hudby, knihy a tisk, design, architektura, reklama….)
Projekty se mohou týkat i oblasti vzdělávání – školení, konzultační služby, klastrů a inkubátorů, cestovního ruchu. Vítány jsou projekty s výstupy v podobě:
– patentu nebo jiného výsledku chráněného podle zvláštních předpisů (např. licencovaného produktu)
– užitého nebo průmyslového vzoru
– prototypu, poloprovozu, ověřené technologie, SW produktu na jehož vývoji se podíleli zástupci kreativních odvětví
– výrobku, na jehož vzniku se podíleli designéři/umělci a získal mezinárodní ocenění
– ohlasu prostřednictvím udělené ceny ve významné národní/mezinárodní soutěži
– článku v odborném periodiku recenzovaném/nerecenzovaném
– článku v odborném periodiku s citačním indexem/ bez indexu
– odborné knize nebo článku domácí/zahraniční
– kapitoly v knize domácí/zahraniční
– abstraktu příspěvku předneseného na domácí/mezinárodní konferenci
– uspořádání /organizace výstavy/ workshopu, konference
– audiovizuální tvorby, elektronických dokumentů
– učebnice/vysokoškolských skript domácích/zahraničních
– uměleckých a architektonických projektů, studií
– i dalších.
Cílem sběru příkladových projektů je mapování potenciálu kulturního, resp. kreativního průmyslu, k sociálnímu a ekonomickému rozvoji v ČR a návrh doporučení pro kulturní politiku a pro strategii podpory kulturních, resp. kreativních průmyslů. Stačí uvést název a /nebo velmi stručný popis projektu (rozsah anotace 6 řádků); odkaz na www, kontakt na konkrétní osobu, organizaci; bibliografický údaj či odkaz na konkrétní článek.
Příklady/tipy zasílejte prosím na mail kreativni-projekty@proculture.cz nejpozději do 15. listopadu 2009.
Děkujeme mnohokrát za spolupráci
Marta Lajnerová,
marta.lajnerova@institutumeni.cz, tel.: 224 809 118
Institut umění-Divadelní ústav Celetná 17, 110 00 Praha1