Navigace

Výstup konference Pražská nádraží nevyužitá?

9. 3. 2012
luk

<p>PRAHA: Nádraží a železniční areály jsou průsečíkem kolejí i názorů, jak se podstavit k jejich budoucnosti. Jak ale vyplynulo z celodenní mezinárodní konference Pražská nádraží ne/využitá a prezentovaných příkladů zdařilých konverzí nádražních nemovitostí ve Vídni, v Hamburku, v Madridu nebo v Kodani, architektonická hodnota a často exkluzivní lokalita těchto areálů stojí za mezioborový dialog i za cenu jeho časové náročnosti a střetů.</p> <p>Na konferenci, již podpořilo Ministerstvo dopravy ČR, České dráhy a.s. a hlavní město Praha, zazněla řada jasně formulovaných názorů vyzdvihujících pražská nádraží v přítomném životě metropole i jejím budoucím rozvoji. Právě smíchovské, žižkovské nebo bubenské nádraží jsou největšími rozvojovými plochami v centru či širším centru Prahy.<br />
„Nádraží nebyla stavěna jen jako dopravní uzly, ale především jako přirozené středobody měst, místa setkávání a uzly společenského dění. Přivítal jsem záměr uspořádat na toto téma odbornou konferenci, neboť věřím, že poskytne cenný prostor pro odbornou diskusi, která může bez zjitřených emocí pomoct načrtnout budoucí podobu pražských železničních uzlů a přispět tak k odlehčení městských komunikací a zlepšit podmínky pro život obyvatel. Pro další rozvoj regionální železniční dopravy je klíčové dokončit některé další modernizační stavby na koridorových tratích. Rozhodně město nechce pokračovat v rušení dalších nádraží např. Praha – Vyšehrad, ale naopak nám jde nám o revitalizaci železničních nádraží,“ zhodnotil akci pražský primátor Bohuslav Svoboda.</p> <p> Celý text TZ jepřiložen.</p>

Sdílejte
Check icon Error icon