Testovací příspěvek
ČR: Divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten vydal na začátku prosince interaktivní encyklopedii barokního divadla nazvanou Let’s baROCK! Kniha…
Viera Janušová, rozená Sobková, studovala na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské ve Valašském Meziříčí, kde získala zkušenosti pro svou výtvarnou práci a nyní zde a jako pedagog působí. Na Fakultě výtvarných umění v Brně v ateliéru sochařství u prof. akad. soch. Jana Ambrůze se seznámila s konceptuálním uměním a uměním instalace, což se pro ni stalo stěžejním v následujících dílech. Zajímá ji celý proces vzniku díla od prvotního nápadu až po samotnou instalaci. Velmi často do přípravy zapojuje své blízké, přátele i veřejnost, čímž se z díla zároveň stává performance. A nejinak tomu bylo i u výstavy Maternity.
Už název výstavy napovídá o celkovém konceptu výstavy, kdy se umělkyně ztotožňuje s údělem ženy a matky. Jedná se o srozumitelné přetlumočení klasických situací, jež potkává každou ženu v kontextu familiárního života. Viera pracuje s tématy, jako jsou mateřství, svět fantazie, rodina a také působení mateřství na ženu. Prezentuje zde odlitky břicha žen, evokujících těžké balvany, které daly život deseti dětem. Poukazuje na překlenutí nedokonalosti v dokonalost. Autorka apeluje na to, že hlavní prioritou se pro ženu stává rodina, kterou i ona velmi často zakomponovává do svých děl.