Velilkonoce nemohly být proto zahájeny jinak než s muzikou. Ani sluníčko nedokázalo cimbálce ohřát ruce a nepomohl ani rychlý rytmus písniček Olgy Kostelencové. S kapelou vystoupil nadějný severočeský houslista Milan Kostelnec, vítěz dětské kategorie Kociánova Ústí nad Orlicí.
Na vodním hradě místní ochotníci otevřeli Velikonoce představením prastaré velikonoční pašijové hry o ukřižování Ježíše Krista. Už tradičně ji pořádá Základní umělecká škola v České Lípě ve spolupráci s velkým množstvím nadšených dobrovolníků. Sami si připravují kostýmy a hru nacvičí ve svém volném čase. Součástí akce bývá koncert středověké hudby v podání uskupení Řemdih a stylový jarmark, který se nese v duchu středověku. V okolí hradu a také v jeho útrobách předvádějí své umění řemeslníci a prodejci. Děti mají příležitost malovat vajíčka, plést pomlázku nebo vytvářet velikonoční ozdoby.
O znovuvzkříšení velikonočních pašijových her se před půl stoletím v severních Čechách zasloužil herec libereckého divadla Vojtěch Ron. Na severu měly hry tradici především v českých městečkách a vesnicích. Vedle vyrábění jesliček a vánočních oslav, byly Velikonoce spjaty právě s uváděním pašijí. Málokde by se ale našlo příhodnější prostředí pro ukřižování Krista jako na Vodním hradě v České Lípě. S nápadem provozovat tu pašije přišel v roce 2004 kastelán hradu Lipý Petr „Brambor“ Nárovec. K tvůrcům představení se přidal i František Zborník, režisér Divadelního klubu Jirásek. Orchestrální doprovod pro hry napsal ředitel českolipské Základní umělecké školy Marek Kučera a hudebníci hrají své party pod taktovkou dirigenta Pavla Hrice.
Připomenout si velikonoční tradice mohou návštěvníci Českolipska nejen v samotném městě. Atraktivními místy jsou kupříkladu Modlivý Důl ve Svojkově, zámek Lemberk nebo Jablonné v Podještědí. Málo známé jsou Pusté kostely, Boží hrob nebo Volfartice. Některé spolky pořádají zájezdy do Horní Lužice za velikonočními jízdami. Ve Zhořelci je o Velkém pátku tradičně pořádána velkolepá křížová cesta.