<p>PRAHA: Pět dní věnovaných světelnému a zvukovému designu doslova rozsvítí a rozezvučí program letošního Pražského Quadriennale scénografie a divadelního prostoru (PQ).</p> <p>Práce se světlem a zvukem jsou stěžejními obory spojenými se scénografií. Proto jim po právu náleží jeden z projektů PQ nazvaný Světlo a zvuk, kterým ve dnech 19. až 23. června ožije Nová scéna Národního divadla v Praze. Samotné Quadriennale obsadí centrum a veřejné prostory metropole od 16. do 26. června.<br />
Oba rychle se rozvíjející obory se kurátoři sekce Světlo a zvuk pokusí zachytit v různých formách tak, aby každý zájemce nalezl, co je pro něj zajímavé. Košatá prezentace bude atraktivní nejen pro profesionály, ale rovněž pro ty, jež fascinují například show hudebních hvězd nebo audiovizuální projekty. Projekt Světlo a zvuk mají na starosti generální komisař PQ a scénograf Boris Kudlička a britský zvukový designér Steven Brown.<br />
Interaktivní prezentace nejnovějších postupů, výstavu i panely obohatí osobní účast věhlasných tvůrců jako Scanner, Tod Machover, Olaf Winter či Felice Ross.<br />
„Dlouhá léta byly světlo a zvuk trochu upozaděny. Se stále lepšími technologiemi a vzrůstající poptávkou tvůrců i publika po spektakulárnějších projektech se situace mění. O obory se zajímají hudebníci, grafici, designéři… A naopak – lidé vzešlí z divadelního prostředí jsou najímáni jako tvůrci opulentních megakoncertů hudebních kapel nebo jako autoři vizuálních konceptů módních přehlídek,“ říká Boris Kudlička, generální komisař PQ.<br />
Více v přiložené tiskové zprávě.<br />
O sekci Světlo a zvuk a celém Pražském Quadriennale se dozvíte na na www.pq.cz.</p>