<p>PRAHA: Město vyhlásilo fotografickou soutěž o nejlepší reklamu v Pražské památkové rezervaci. Magistrát hlavního města chce soutěží oslovit veřejnost, aby se zamyslela nad množstvím, vhodností a kvalitou reklam v Pražské památkové rezervaci a vyjádřila svůj názor.</p> <p>A zároveň nabídnout občanům příležitost podívat se na reklamu jako svébytný fenomén, který spoluvytváří velkoměstské prostředí, v němž žijeme.<br />
Soutěžní podmínky jsou jednoduché – zúčastnit se může každý, kdo pošle vlastní fotografický snímek doplněný popisem. Fotografie budou zveřejněny na webové stránce odboru památkové péče v sekci věnované reklamě. </p> <p>Uzávěrka soutěže je 27. září 2012.</p> <p>Soutěž je zaměřena na takovou reklamu, která je při zachování svého účelu citlivá k historickému prostředí Pražské památkové rezervace. Soustřeďuje se tedy na příklady kladné, nikoli odstrašující. Reklamou se nerozumí v užším smyslu jen plochy pro výlep a krátkodobá sdělení na nich, propagující to či ono, ale v širším smyslu také výklady, vývěsní štíty, neonová či prosvětlená reklama a další zařízení, spolupůsobící s architekturou dlouhodobě.<br />
Po skončení soutěže zasedne porota, která bude složena z osobností reprezentujících obory památkové péče, historie umění, architektury, reklamy a propagace.<br />
Účastníci soutěže, kteří fotograficky zdokumentují nejzdařilejší reklamu na území Pražské památkové rezervace, budou oceněni. Deset objektů s reklamou, jež porota označí za velmi zdařilou, získá cenu odboru památkové péče s označením nejlepší reklamy na území Pražské památkové rezervace. Oceněn bude také původce takové reklamy (podnikatel či obchodní firma).</p> <p>Soutěž „Reklama v historickém centru Prahy“ byla spuštěna na stránkách odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy – http://pamatky.praha.eu</p>