„Při tvorbě libreta inscenace a dramaturgicko-režijního konceptu jsme si kladli otázky jak děti vnímají zvuky a šumy, které je každý den obklopují, zda si je spojují se zážitky, vůněmi, pohybem nebo pocity a kudy vede cesta od nechtěného slyšení po soustředěné posluchačství. Inscenace Slož si skládá divadelní obraz hudby od prvních nahodilých a náhodných zvuků po společnou a uvědomělou skladbu,“ řekl k projektu režisér a spoluautor dramaturgicko-režijního konceptu Jakub Vašíček.
Princip skládáni se promítá i v scénografickém řešení inscenace navrženém Terezou Vašíčkovou. Ta vytvořila scénografii připomínající velkou stavebnici, která se skládá z 25 velkých dřevěných kostek. Kostky to však nejsou tak docela obyčejné a skrývají mnohá překvapení. Diváci jsou usazeni kolem čtyř stran čtvercového hracího prostoru. Díky přirozené interakci se tak stávají součástí představení a spolu se čtveřicí aktérek se „vydávají na cestu, na jejímž začátku není nic než zmatek, zatímco na konci čeká společná skladba, živý koncert, divadelní obraz hudby“. Hudba je tématem i hybatelem veškerého dění a pro inscenaci ji složil Daniel Čámský. V plné míře přitom využil muzikálnosti členek uměleckého souboru divadla.
„Variabilního prostoru našeho Studia chceme pravidelně využívat k tomu, abychom si vyzkoušeli a hledali jiné způsoby divadelního vyprávění, než které umožňuje tradiční uspořádání hlediště a jeviště. Bylo tomu tak třeba u inscenace Cesta určené dospívajícímu publiku a nyní se naopak zase jiným způsobem obracíme na úplně nejmenší diváky. Věříme, že jim tak připravíme nevšední zážitek, který je nadchne nejen pro hudbu a hudbu na divadle, ale i pro divadlo jako takové,“ uvedl k premiéře inscenace ředitel Divadla Drak Tomáš Jarkovský.