„Camusovo Nedorozumění jsem se rozhodl inscenovat, protože je to ostré, řekněme extrémní, existencionální sonda do vztahů mezi blízkými lidmi. A vyskytuje se zde pro mě nejzásadnější a rozporuplné téma – seberozpoznání. Dát se poznat druhému, pokud ovšem vůbec znám sám sebe, anebo se druhému nebát ukázat tak, jak se sám neznám. Téma upřímnosti a určitě i času, propletené vykroucenou rodinnou konstelací,” vysvětluje Miloslav König.
Ke spolupráci na inscenaci přizval scénografku Zuzanu Bambušek Krejzkovou a skladatele Ivana Achera. Do role matky a dcery, které společně poněkud svérázně provozují rodinný penzion, byly obsazeny Magdaléna Sidonová a Kateřina Císařová. Záhadného cizince, jehož příjezd všechny přítomné zcela zásadně ovlivní, ztvární Vojtěch Vondráček. Jeho manželku pak Barbora Bočková. V roli sluhy se objeví Ivan Voříšek.
Nedorozumění je první z chystaných premiér nadcházející sezóny. Na co se diváci mohou těšit dál, přibližuje dramaturgyně Tereza Marečková: „Pokud bych se měla pokusit o rychlou zkratku, dala bych sezóně 2020/2021 jméno Matka všech nedorozumění. Souhrou času a okolností tu máme dva francouzské autory – Alberta Camuse a Jeana Geneta. Vnějším pojítkem je tedy francouzský literární pramen, vnitřní souvislost tvoří právě téma matky a vztahů v rodině. Nedorozumění popisuje k absurditě dovedený rodinný systém, který ústí ve zločin a zánik. Ve scénické koláži z Genetových textů, kterou budeme zkoušet v únoru 2021, je matka absentující a postrádaná do té míry, že opět vzniká vír destrukce nebo sebedestrukce. I když má Masopust trochu novou podobu, stále trvá fascinace obrazy a slovem, které nám zprostředkuje herectví na intimní scéně Eliadovky.“