„Službou reagujeme na trvající nouzový stav a nemožnost půjčit si knihu osobně v knihovně. Vycházíme tak vstříc čtenářům, které zcela neuspokojí naše elektronické služby. Pokud se Zásilka osvědčí a bude o ni zájem, budeme ji nabízet trvale i po znovuotevření knihovny,“ uvádí ředitel knihovny Jan Kaňka.
Zájemce o službu si v katalogu knihovny (katalog.kfbz.cz) vybere knihy, o které má zájem. Svůj požadavek zašle na adresu zasilka@kfbz.cz společně se svými kontaktními údaji a vybraným způsobem doručení. Po vyřízení objednávky pošle knihovna čtenáři potvrzovací e-mail, a ten pak už jen čeká na avizo ze Zásilkovny. Cena zásilky se odvíjí od zvoleného způsobu doručení a hradí se dobírkou při vyzvednutí: 100 Kč při vyzvednutí v Zásilkovně, v případě zaslání na konkrétní adresu 150 Kč.
Podmínkou pro využití služby je platná registrace do knihovny a vyrovnané závazky.
„Prostřednictvím služby si lze vypůjčit a nechat zaslat knihy z fondu ústřední knihovny, volné a určené pro půjčení domů, dále rezervované knihy z fondu ústřední knihovny, které si čtenáři nestihli vyzvednout před uzavřením knihovny, případně časopisy nebo mapy,“ upřesňuje vedoucí služeb Dagmar Marušáková.
Vypůjčené knihy si čtenáři ponechají až do doby znovuotevření knihovny. Službu je možné využít i opakovaně a to do limitu 25 současně evidovaných výpůjček.
Zájemci o službu, kteří dosud nejsou registrovanými čtenáři knihovny, se mohou zaregistrovat online, a to prostřednictvím validovaného mojeID (kfbz.cz/registrace).
Podrobné informace ke službě jsou dostupné na adrese kfbz.cz/zasilka.
Aktuální informace týkající se provozu knihovny zájemci naleznou na webu knihovny kfbz.cz, případně na Facebooku @zlinknihovna. K dispozici je čtenářům také chat na webu nebo telefonní linka na čísle 573 032 400.