Titulní choreografie Nebe na zemi čerpá z hudby Jaroslava Ježka. Pětice renomovaných choreografů – Pavla Zusková, Pavla Königsmarková, Tereza Chladová, Igor Bezdieniezhnykh a Jitka Tůmová – zachytila v tanci Ježkův nezlomný optimismus. Jak trefně popsal divadelní kritik Josef Träger: „Nic z jeho utrpení do jeho hudby neproniklo, ta byla přeplněna nesmírnou nadosobní láskou k životu a člověku… Jeho písně neumlkly ani v dobách, kdy bylo zakázáno zpívat.“
Druhá část večera přenese diváky do světa lidových tradic. Choreografie Zlatá brána v choreografickém podání Lindy Svidró a Lenky Šustové Hrabovské oživuje hudbu Václava Trojana skrze cyklus ročních období. „Rozhodly jsme se vrátit k Trojanovu odkazu, z jeho scénické hudební tvorby jsme vybraly fragmenty Zlaté brány a přetvořily je prostřednictvím lidového a současného tance v obrazy čtyř ročních období,“ vysvětluje Linda Svidró.
Závěrečná choreografie Příliš od Terezy Chladové se zamýšlí nad nadměrností dnešní doby a je inspirována tvorbou Antonína Dvořáka. „Kdy, čeho a co už je vlastně příliš? V současné společnosti se na jedince valí mnoho informací, vjemů, obrazů a vztahů tak, že je všeho kolem nás příliš. Choreografie, která je reflexí současné doby, je inspirovaná poezií a dále hudbou Antonína Dvořáka,“ uvádí choreografka. „Ten ve svých Romantických kusech pro housle a klavír zachytil onu křehkost a zároveň neuhasínající vášeň, které mezi sebou vytvářejí napětí. Každý pohyb, každý tón a každý verš v sobě skrývají něco pravdivého a zároveň hluboce bolestivého,“ dodává.