<p>KUTNA HORA/WROCLAV: Na přelomu února a března hostila polská Wroclaw Mezinárodní veletrh cestovního ruchu. V působivých kulisách tamní Haly století (Hala Stulecia), která je zapsána na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO, zastupovalo ČR v rámci oficiální expozice agentury CzechTourism také město Kutná Hora.</p> <p>Na veletrhu se prezentovaly snad všechny polské regiony, z nichž nejvýraznější expozici mělo Dolní Slezsko, které bylo zároveň i hlavním partnerem letošního ročníku veletrhu. Kutná Hora tentokrát vyrazila na přehlídku cestovního ruchu k sousedům „s trumfem v kapse“. Kromě destinační manažerky totiž stříbrné město prezentoval pan Lukazs Jablonski, rodilý Polák, student bohemistiky, který v loňském roce absolvoval stáž v Informačním centru Města Kutná Hora v Sankturinovském domě.<br />
Návštěvníci veletrhu velmi pozitivně reagovali na přítomnost rodilého mluvčího. Podařilo se navázat mnoho kontaktů a v jednání je realizace několika zájezdů do Kutné Hory. Návštěvníci ocenili široké portfolio materiálů v polském jazyce. V Polsku je instituce UNESCO poměrně známá, a tak návštěvníky zajímalo letošní významné výročí Kutné Hory. Velké pozornosti se těšily obě kutnohorské katedrály, dále se účastníci zajímali o nabídku pro cyklisty a o nabídku ubytovacích zařízení.<br />
Destinační management zvažuje uspořádat v podzimních měsících workshop pro provozovatele památek, pracovníky informačních center a pracovníky z oblasti hotelnictví a pohostinství, který by měl za cíl seznámení s polskou kulturou a základy polského jazyka pro usnadnění komunikace. Polský trh je velmi široký, polští turisté poměrně často cestují do zahraničí, často však narážejí na jazykovou bariéru.<br />
Destinační management se po zkušenostech z Wroclawi v budoucnu více zaměří na spolupráci s tímto zdrojovým trhem. Nejbližší období, kdy lze očekávat nárůst polské klientely, je první prodloužený květnový víkend, kdy mají Poláci v oblibě cestovat.</p>