Navigace

Kampaň Muzea a 20. století

31. 12. 2010
luk

<p>PRAHA: V roce 2005 AMG zahájila řadu mediálních kampaní, které mají za cíl propagovat akce sbírkotvorných institucí v oblasti muzejní prezentace (výstavy, expozice, publikace atd.) )</p> <p>Jednotící linkou/vybraným tématem je historie 20. století.<br />
Některé události z dějin 20. století, i když v době vzniku to tak nevypadalo, zanechaly v českých a československých dějinách výraznou stopu. Patří k nim i založení Komunistické strany Československa v roce 1921. Komunistická ideologie výrazně poznamenala naše moderní dějiny a formovala i tvář muzeí v Československu. Ať už se jednalo o sbírkotvornou politiku, nebo o pořádání výstav a dalších kulturních aktivit.<br />
Dvacet let po pádu komunismu již nastala doba, kdy byla muzea schopna se vypořádat s obdobím nedávno minulým.<br />
Podstatou projektu je vzájemné provázání jednotlivých akcí, které k této příležitosti muzea pořádají, a případné „motivování“ muzeí k uspořádání akcí dalších.<br />
Záměrem je vytvořit referenční internetové stránky a upozornit na připravované akce zejména školy a sféru neziskových organizací, zabývajících se volnočasovými aktivitami dětí a mládeže.<br />
Akce, které budou do projektu zahrnuty, by měli mít návštěvníci možnost navštívit v průběhu roku 2011. Od muzeí, které se do kampaně přihlásí, se očekává vyplnění přihlášky a ochotu připojit grafický symbol kampaně „Muzea a 20. století“ k vlastním propagačním materiálům.</p> <p>Uzávěrka přihlášek pro kampaň „Muzea a 20. století“ je 31. ledna 2011.</p> <p>Kontaktní osobou pro kampaň „Muzea a 20. století“ je Anna Komárková, DiS. (amg@cz-museums.cz).</p> <p>Více informací včetně přihlášky na webu Asociace muzeí a galerií

Sdílejte
Check icon Error icon