„Jedná se o typický český světlý ležák. Je uvařen tradičním postupem řemeslného pivovaru, a to pouze z kvalitních místních surovin. Hlavní kvašení probíhá v kvasném tanku a dokvašování v ležáckém tanku,“ přiblížil ředitel Jarošovského pivovaru Miroslav Harašta.
Pivo je oproti běžnému dvanáctistupňovému ležáku více chmelené, s plnou chutí a sladovou vůní. „Má výraznou hořkost, která příjemně doznívá po napití,“ doplnil vrchní sládek Jan Vasil.
Společně s Nadačním fondem Jana Antonína Bati vymysleli pivovarníci i originální etiketu pro výroční ležák nazvaný Jan. Jde o výřez boty, respektive její vodorovný tvar. Jedná se o unikát, podobná etiketa podle zakladatele Nadačního fondu Jana Antonína Bati Roberta Hájka jinde ve světě neexistuje.
Za zmínku stojí fakt, že za originalitu svých etiket již v loňském roce, který byl pro pivovar zároveň úvodním v novodobé historii vaření jarošovského piva, získali mezinárodní ocenění. „Náš pivovar získal dvě ceny za design v prestižních World Beer Awards. Vážíme si toho. Ocenění nám visí přímo v prodejně,“ dodal Harašta.
Kontakt:
Robert Hájek, Nadační fond Jana Antonína Bati
mob.: 732842329
Miroslav Harašta, Jarošovský pivovar
mob.: 723102683