Dvě české tvůrkyně spustily něco, co samy neočekávaly
Hanka Šormová (návrhářka českých hraček pod značkou Tuláčkův svět) a Jana Kuntošová (farmářka známá pod značkou Vesnické dobroty) přišly s jednoduchým poselstvím: „Pojďme mezi lidi šířit myšlenku, ať letos nakoupí alespoň jeden dárek od českého tvůrce. Tím dochází k tzv. trojnásobné radosti – pro darovaného, českého tvůrce (který prodal i bez trhu) a zprostředkovatele, který dárek nakoupil.”
Obě podnikavé ženy za tímto účelem založily FB komunitu Darujeme české Vánoce a navrhly letáček. Očekávaly, že do prosince se přihlásí maximálně 2000 lidí a vznikne malé online tržiště, kde čeští tvůrci budou inzerovat své zboží a potenciální nakupující si vyberou dary z pohodlí domova na jednom místě.
Realita byla ale zcela jiná. Myšlenka očividně nadchla lidi, protože během 4 dnů bylo ve skupině 10 tisíc lidí. Za pouhých 14 dnů se ve skupině nalézá na 31 000 členů. Původní koncept bylo potřeba přepracovat. Podnikatelky se toho nezalekly a spolu s dobrovolnicemi pozvedly iniciativu mnohem výše.
Zrodil se web, Instagram a napojení na Českou spořitelnu
Během týdne vznikl web, kam se mohou registrovat prověření čeští tvůrci (podnikají na IČO, mají splněné veškeré certifikace, prezentují se na svém webu/e-shopu). Zároveň na webu existují katalogy produktů (PDF letáky), které přehledně zobrazují zboží od zlatých českých ručiček.
Kromě FB skupiny funguje rovněž Instagram, Pinterest a na blogu webu se objevují první články. Vznikl nápad na soutěž, která má za cíl podpořit prodej už teď v listopadu, aby se roztočil tok peněz. Prozradíme, že se chystá i online adventní kalendář českých tvůrců. Ale to už se podívejte na web pro detailnější informace.
O tom, že se jedná o milou a pozitivní iniciativu v této nelehké době, svědčí i fakt, že za projekt se postavila Česká spořitelna. Banka už dříve pomáhala českým tvůrcům a ráda ve svých kampaních odkazuje i na Darujeme české Vánoce.