Návratem tvůrčího týmu režisérky a výtvarnice Kamily Polívkové chystalo brněnské HaDivadlo uzavřít svou 44. sezonu, věnovanou fenoménu a obrazům Práce. Námětem finální (sebe)reflexe rezonujícího pojmu se stala proslulá debutová „fekální komedie“ rakouského bouřliváka Wernera Schwaba (1958–1993) Prezidentky, uvedená v Česku poprvé v roce 1997 Dušanem D. Pařízkem.
„Česká populace stárne. V časech rekordní zaměstnanosti hrozí čím dál tím většímu počtu lidí budoucí nezaměstnanost (stroje). Jak využít léta oddechu? Stará se vůbec společnost o své znavené a vysloužilé? Jak stárnou herci? Dá se uhrát čilost?“
HaDivadlo má za sebou v rámci 44. sezony na téma Práce po úspěšných premiérách Gorkého Maloměšťáků v režii Ivana Buraje a büchnerovské variace Woyzeck v režii Miroslava Bambuška.
Sledem nešťastných okolností divadlo bylo nuceno přesunout z jedné do druhé sezony své premiéry již dříve – v září 2018 se odehrály dvě premiéry dramaturgicky náležející do předchozí 43. sezony s názvem Krize budoucnosti – Věčný návrat, šlo o ’68 v režii J. A. Pitínského a Čevengur v režii Jana Kačeny. Představením Čevengur se HaDivadlo rozloučí se sezonou před letní pauzou, a to ve středu 19. června.
Zdroj: Anna Stránská, www.hadivadlo.cz