Navigace

Gymnazisté se dozvídají více o historii regionu

1. 2. 2012
luk

<p>KARLOVY VARY: Snahy o systematičtější zařazení regionálních dějin do výuky dějepisu na Prvním českém gymnáziu v Karlových Varech vedly k projektu na téma soužití různých národností. Jedním z jeho výsledků je, že se studenti více zajímají o historii dochovaných památek, které by jinak zřejmě míjeli bez povšimnutí.</p> <p>Projekt s názvem Vzájemné soužití Němců, Židů a Čechů v Karlovarském kraji v 19. a 20. století, který získal dotaci z programu ministerstva školství, byl rozdělen na dvě části. „První část je zaměřena na zjištění, jak region, respektive město, ve kterém žijí a studují, vnímají samotní studenti,“ popsala kantorka karlovarského gymnázia Dagmar Erbenová.</p> <p>V průběhu loňského roku vzniklo 40 výukových lekcí, které by se měly stát základem regionální učebnice. Jednotlivé lekce jsou složeny z powerpointové prezentace, pracovního listu pro studenty a listu s náměty pro učitele. Vybrána přitom byla témata jak z politických dějin, tak i dějin hospodářských a kulturních.<br />
Inspirací pro další práci je pozitivní hodnocení studentů. </p> <p>Zdroj informace

Sdílejte
Check icon Error icon