<p>KUŘIM: Mnoho umělecky nadaných lidí se i v dnešní době jen těžko prosazuje. Aby jejich začátky nebyly tak svízelné, je tu internetový portál Fler.cz, kde mohou prezentovat své výrobky a rovněž je i prodávat. Na tomto unikátním tržišti potkáme amatéry i profesionály. Zakladatel a majitel Fleru Jiří Kubeš mi další podrobnosti prozradil v rozhovoru.</p> <p>Jste tvůrcem a provozovatelem kreativního světa s názvem Fler. Kdy a jak došlo k jeho založení?</p> <p>Fler.cz jsem založil na jaře roku 2008. K umění, designu a kreativní tvorbě jsem měl vždycky hodně blízko. Navíc i díky tomu, že moje žena je módní návrhářka, jsem věděl, jak je u nás těžké se v oblasti umění prosadit. Butiků a galerií, které by umožňovaly prodej začínajícím designérům a umělcům, existovalo hodně málo a podmínky prodeje tu zpravidla nebyly pro umělce příliš výhodné. Chtěl jsme proto vytvořit místo, kde by se mohli kreativní lidé moci sdružovat, a kde by měli možnost se samostatně prosadit bez velkých investic do vlastních prostor, stránek nebo reklamy.<br />
V České republice podobný projekt neexistoval, já jsem měl k tématu blízko a všechny možnosti nápad rychle zrealizovat. Tak se narodila myšlenka na online tržiště s originály Fler.cz.</p> <p>Na Fleru prodávají své výrobky profesionální umělci, amatéři a další. Fler je tak nejen unikátním tržištěm, ale i výjimečnou galerií. Jaká byla koncepce Fleru v jeho počátku? Vidíte jako výhodu to, že se zde na jednom místě současně prezentují profesionálové i amatéři?</p> <p>Od začátku má na web přístup a prostor pro vlastní prezentaci každý tvůrce. Je to jeho základní myšlenka a myslím, že to tvůrci oceňují. Jak chcete odlišit amatéry od profesionálů? Za 4,5 roku fungování Fleru se tu prosadilo tolik začínajících tvůrců, jejich tvorba se neustále vyvíjela, zlepšovala a zlepšovala se i jejich prezentace, že mnohdy profesionální designéry předčili co do kvality výrobků i co do jejich prezentace. Fler vlastně nezná hranici mezi amatérem a profesionálem, což je skvělé.</p> <p>Kolik lidí denně navštíví Fler? Kolik je zde registrovaných prodejcù a nakupujících?</p> <p>Denně na Fleru zaznamenáme okolo 80 000 návštěv, před Vánoci bude číslo ještě vyšší. Registrováno máme okolo 40 000 tvůrců, z nichž velká část nějaké zboží opravdu na Fleru nabízí.</p> <p>Díky Fleru řada talentovaných lidí nalezla prostor pro prezentaci, který jim umožnil se svojí kreativitou uživit. Internetový prodej je spojen i s určitými riziky. Jakým způsobem jste dosáhli toho, že lidé výrobky právě zde tak rádi nakupují? </p> <p>Základem všeho jsou důvěryhodní a zároveň talentovaní prodávající. Ty jsou hlavními tahouny Fleru. Díky nim nakupující Fleru důvěřují a vrací se k nám. Samozřejmě ale povědomí o Fleru budujeme a neustále se ho snažíme rozšiřovat, ať už prostřednictvím různých akcí, inzerce nebo spoluprácí s médii. </p> <p>Plánujete založit v budoucnosti i nějaké další podobné tržiště?</p> <p>Myšlenek a nových nápadů mám celou řadu, většinou ale přemýšlím hlavně o Fleru, jak jej vylepšit a zatraktivnit.</p> <p>Čím vás tato práce obohacuje?</p> <p>Umění a kreativita mě baví a na Fleru neustále objevuji skvělé nové nápady, nová provedení a nepřestává mě překvapovat, co všechno jde vytvořit rukama. A navíc je na výrobcích vidět, že stojí za to dát si s něčím práci, že lidi dokáží ocenit kvalitní design nebo řemeslo.</p> <p>Z čeho máte v poslední době největší radost? </p> <p>Fler právě teď prochází výraznými změnami. Přizpůsobujeme ho tak, aby se v něm snáze vyhledávalo a zákazník rychleji našel to, co hledá. A také, aby byl ještě lákavější. To mě právě teď baví asi nejvíce – vymýšlet, jak by se to či ono dalo udělat ještě lépe. </p> <p>Jak byste si přál, aby se Fler dále vyvíjel?</p> <p>Budeme pracovat na tom, aby byl Fler co nejpřehlednější a nejatraktivnější a velké změny ho čekají především v oblasti personalizace. Chtěli bychom, aby Fler uměl každému uživateli vyfiltrovat jako první to zboží, které by se mu mohlo nejspíše líbit.</p> <p>www.fler.cz<br />
www.facebook.com/fler.cz</p>