Navigace

Divadlo Kámen předvede ukázku svého dalšího improvizačního zkoumání

28. 5. 2013
Divadlo Kámen

<p>PRAHA: Divadlo Kámen se ke konci sezóny rozhodlo nabídnout kousek ze svého dalšího improvizačního hledání.</p> <p>Po představení hry Karkulka 6. 6. 2013 připraví pro diváky improvizační ukázku, která bude vycházet ze starozákonní Knihy přísloví.</p> <p>Ukázka založená na kombinaci vyprávění, čtení a činoherního provedení má přiblížit nově zkoumaný přístup k improvizaci, který bude základem připravované improvizované hry Agamemnón. </p> <p>Petr Macháček a soubor Divadla Kámen už delší dobu zkoumají možnosti divadelní improvizace a její propojení s hudbou, pohybem, energií, vyprávěním, čtením. Prvním dílem zabývajícím se technikou improvizace byla inscenace Eéliška kolem založená na předem vytipovaných charakterech a prostředí, ve kterém se děj pro daný večer odehrává. Vedle těchto dvou aspektů a předem nastíněných scén spějících až ke stěžejnímu bodu celého představení, tedy setkání s jakousi E, vznikaly veškeré herecké akce spontánně.<br />
V rozvíjení improvizačních technik pokračovalo Divadlo Kámen ve hře Ras al Chajma, v níž se do precizního a přísně minimalistického divadelního ztvárnění promítá improvizované vyprávění spolupracující s pevně danou a živě prováděnou soudobou vážnou hudbou.<br />
Tentokrát se Divadlo Kámen ve svém zkoumání posouvá ještě dál, a to prostřednictvím kombinace čteného textu, vyprávěného slova a spontánní herecké improvizace. „Rozhodli jsme se divákům nabídnout 20 minutovou ukázku další naší práce s improvizací, která má opět jasně daný periodicky se opakující vzorec, tentokrát složený ze tří částí. První představuje zcela improvizované vyprávění volně související s předem určeným příběhem. Druhá spočívá ve čtení předem vybraného úryvku z knihy, která je tématem večera. Třetí (zabírající největší časový prostor) je tvořena totální improvizací zpravidla dvou herců doplněnou případnými zvuky a hudebním doprovodem v danou chvíli přihlížejících herců,“ říká Petr Macháček, režisér divadla a dodává: „Tato totálně improvizovaná složka se ze zásady obsahově nevztahuje ke čtené předloze.“</p> <p>Jak bývá při improvizovaných doplňcích představení v Divadle Kámen zvykem, i nyní se budou moci ve vhodnou chvíli připojit diváci. „Jde především o ukázku a ostrou zkoušku metody, kterou se nyní v improvizaci zabýváme a kterou budeme později aplikovat na Aischylova Agamemnóna. Chceme dát prostor i divákům, kteří budou mít chuť se do improvizace zapojit a případně nám otevřít další pohledy na vznikající divadelní tvar,“ dodává Zdeňka Brychtová, herečka Divadla Kámen. </p> <p>O Divadle Kámen<br /> Divadlo Kámen (pražské autorské divadlo pro hledající diváky) se zaměřuje na nové, opomíjené a neobvyklé formy činohry. Pracuje především s fyzickým vnímáním činohry a její hudebností, minimalistickými postupy, souběhem motivů ve více rovinách, improvizací jazzového typu, nesvázaným osobnostním herectvím. Vloni oslavilo 15 let své existence. Jeho stálá scéna je v Praze-Karlíně na adrese Nekvasilova 2. </p> <p>Další informace:<br /> Zdeňka Brychtová<br /> telefon: 605 011 533<br /> e-mail: zdenka@divadlokamen.cz</p>

Sdílejte
Check icon Error icon