<p>PRAHA: V rámci výzkumného projektu Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR (2011 − 2015) vznikla kolektivní monografie esejů nazvaná Co je české, to je hezké, představující kombinaci jedinečných osobních přístupů, které potvrzují mnohovrstevnatost pojmu identita a jejího vnímání umění.</p> <p>Autoři se v textech zabývají jak hledáním specifických českých jevů v jednotlivých uměleckých oblastech, tak reflexí národní identity současnými českými umělci, vlivem tradice na současné umění či vnímáním českého umění, kulturních a kreativních průmyslů v zahraničí a jejich prestiže. Autoři například představují, čím je ve světovém měřítku výjimečný český nový cirkus, nebo zda a jak se národní identita odráží v tak globalizovaném a mainstreamovém produktu, jakým jsou videohry.</p> <p> Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze v roce 2012 jako svou 646. publikaci, 1. vydání, neprodejné, ISBN 978–80–7008–289–8.</p> <p> Publikace k nahlédnutí zde