Celá soutěž byla uzavřena 12. března, kdy komise složená z paní Mgr. Jany Randákové (výtvarný pedagog, Nipos Praha), pana Mgr. Martina Šuby (marketér a sales manager), pana Mgr. Jiřího Hanuše (výtvarný pedagog), pana Jana Julínka (odpovědný pracovník NIPOS za Jiráskův Hronov) a pana Mgr. Josefa Théry (místostarosta Města Hronova) rozhodla o přijetí návrhu Jana Jiskry, který zapracoval připomínky z 1. kola a doporučila zadavateli soutěže, aby tento nový vizuál převzal. Tímto složením komise byly zajištěny různé pohledy na zpracování a následné využití vizuálu a také pohled všech zainteresovaných stran.
NIPOS obdržel připomínku, že odborná komise nebyla jmenovitě zveřejněna před vyhlášením soutěže. Toto však nebylo možné, jelikož komise byla jmenována až během ledna 2018 a tudíž nemohla být jména členů zveřejněna dříve, což podmínky soutěže umožňovaly. Na případný dotaz bylo toto možno zjistit konzultací v KIS Hronov nebo NIPOS Artama.
Komise se rozhodla „poslat“ do druhého kola jen jeden návrh
Dle podmínek vyhlášené soutěže měla komise možnost vybrat do druhého kola max. 5 návrhů. Ve svém rozhodnutí, po prvním kole, se komise rozhodla vybrat jen jeden. Tento návrh se naprosto ztotožňoval s vyhlášeným záměrem a bezvýhradně naplnil očekávání komise. Návrh Jana Jiskry byl přesný v záměru a disponoval, již v prvním kole, značnou variabilitou a nápaditostí. Autor nepracoval s variacemi písmen JH ani s tradičními divadelními maskami, ale využil moderního stylu pro sdělení myšlenky a poslání Jiráskova Hronova v novém.
Jelikož tento návrh na rozdíl od ostatních řešil spoustu možností a vystihl nový směr Jiráskova Hronova již v prvním kole, byl jednomyslně vybrán všemi, jako jediný vhodný pro další připomínkování.
V současné době se nové logo připravuje k uvedení do života a brzy bude zveřejněno.
Jan Julínek, programový ředitel Jiráskova Hronova