23. 9. 2016 | 19:30 | Refektář sv. Jiljí, Praha
Vstupenky: 300,- / 150,- (studenti, senioři), Facebook událost
„Tematikou raného baroka se Musica Florea zabývá dlouhodobě. V tomto koncertním projektu chce soubor poukázat na důležité hudební prvky charakterizující jeho vznik a vývoj, a to z hlediska hudební improvizace a rozličné ornamentiky. Neboť zejména v raném baroku byl notový zápis jen jakýmsi „návodem“ – malou částí toho, jak měla ve výsledku hudba znít. Skladatelé počítali s tím, že interpreti mnohé jejich skladby v duchu dobových zvyklostí „dokomponují“,“ uvádí umělecký vedoucí orchestru Musica Florea, dirigent a violoncellista Marek Štryncl k významu skladeb z tohoto období. Možnosti předem nepřipravených disonancí, „klastrů“ a virtuózní ornamentiky měly za úkol podřídit hudbu lidským emocím, citovému náboji a významu slov.
V programu zahrají členové orchestru Musica Florea:
Jiří Sycha (barokní housle a viola)
Eleonora Machová (barokní housle, viola a viola da gamba)
Magdalena Malá (barokní housle, viola a perkuse)
Marek Štryncl (barokní violoncello a kytara)
Tomáš Rendl (perkuse)
Iva Štrynclová (varhany)
Program:
Henry Purcell (1659-1695): Pavane and Chaconne
Tarquinio Merula (1595-1665): Chiacona (1637) a doi Violini
Henry Purcell (1659-1695): Fantasia 10 (1680)
Gottfried Finger (1660-1730): Ciaccona
Giovanni Battista Buonamente (1595-1642): Sinfonia Sesta
Improvizace: „Amorosa“
Thurlough O’Carolan (1670-1738): Carolans Cup; I Sheebeg and Sheemore; Jig
Biagio Marini (1594-1663): Passacalio á 4
Marcin Mielczewski (? – 1651) : Canzona a 2
Romanus Weichlein (1650-1706): „Téma“ pro improvizaci
Více o souboru na www.musicaflorea.cz