Testovací příspěvek
ČR: Divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten vydal na začátku prosince interaktivní encyklopedii barokního divadla nazvanou Let’s baROCK! Kniha…
ČR: AKCE CIHLA je celostátní benefiční sbírková a osvětová kampaň na podporu moderních sociálních služeb pro lidi s mentálním postižením pořádaná a koordinovaná neziskovou organizací Portus Praha. Ta kromě pořádání sbírky, poskytuje sociální služby lidem s postižením a provozuje sociální podnik DOBROTY S PŘÍBĚHEM. Z výtěžků AKCE CIHLA se staví, rekonstruují a vybavují objekty. Díky benefiční sbírce se mohou každý rok realizovat, rozšiřovat a udržovat projekty chráněných bydlení, terapeutických dílen, sociálních podniků nebo terénních bytů.
V roce 2020 a 2021 se kvůli Covidu nemohla konat sbírka v ulicích v takovém rozsahu, na který je zvyklá, a tak se objevil jen jeden cihlový stánek v Praze. V té době se také přesunula cihla do online prostoru. Nemožnost prodávat cihly v ulicích v těchto dvou letech podnítila vznik virtuálních e-cihel, které si lidé můžou koupit a přispět v libovolné výšce, kdykoliv a odkudkoliv. Dárci na webu akcecihla.cz mohou zaslat dobročinný dar, který zde má formu symbolické E-cihly. https://www.akcecihla.cz/e-cihla/ Podpořit sbírku je tedy možné jak fyzickou koupí cihly, tak celoročně zakoupením té virtuální.
Původně pražská sbírka se tedy postupně rozšířila i do dalších měst po celé republice a uplynulé roky také do online prostoru pod názvem e-cihla. V roce 2022 se již začala opět připravovat dlouho očekáváná sbírka v celostátním rozsahu a spojilo se včetně Portusu Praha, z.ú. celkem 8 organizací – Arkádie, o.p.s., Benediktus, z.s., Centru LADA, Diakonie ČCE – středisko Střední Čechy, Charita Prostějov, Ledovec, z.s., RYTMUS Střední Čechy, o.p.s. Sbírka tak podporuje projekty v Praze, Středočeském, Plzeňském, Ústeckém a Olomouckém kraji a také v kraji Vysočina. https://www.akcecihla.cz/e-cihla-projekty/. Sbírka na podporu projektů bude probíhat do konce roku 2022.
Bohužel ani letošní rok není pro neziskové organizace lehký. Potýkají se se snížením dotací na sociální služby a na AKCI CIHLA má dopad nejen pokles turistického ruchu, ale i všechny další znepokojivé události letošního roku. Válečný konflikt a následná ekonomická krize může bohužel některé služby pro lidi s postižením a seniory dokonce i zlikvidovat.
Kromě prodeje na stáncích a pořádání benefičních doprovodných akcích, spoléhají organizace nejvíce na zaslání dobročinného daru přímo přes web akce cihla. Na webových stránkách jsou představené jednotlivé projekty a dárci tak mohou přispět přímo na projekt, který je zaujme. Tak neváhejte a Darujte E-cihlu i Vy.
Osvěta – televizní spot
Start 23. ročníku sbírky AKCE CIHLA doprovází zároveň marketingová kampaň s TV spotem, kterou pro Portus připravila agentura dotcom advertising. O produkci hraného televizního spotu, který se natáčel v pražském divadle ABC s klienty Portusu, se postarala AZN kru a UMG Production.
„I když se celý svět zastavil, život plynul dál, a bylo potřebné i nadále pomáhat lidem se zdravotním znevýhodněním, zejména rekonstrukcí stávajících zařízení chráněného bydlení ve Slapech nebo zakoupením dalších potřebných věci,“ říká Gabriela Štěpánková, ředitelka organizace Portus Praha, v které během pandemie přišli o 70 % příjmů z prodeje cihel.
Letošní start celostátní benefiční sbírky doprovází výjimečná kampaň, jejím klíčovým úkolem je komunikovat, že i lidé s mentálním postižením jsou plnohodnotnými členy společnosti a pokusit se opět nastartovat nejen šíření povědomí o akci, která se uplynulé roky vytratila z ulic ve stínu aktuální situace ve světě, ale i motivovat k zakoupení e-cihly.
„Spolupráce s Portusem je pro nás velmi důležitá. Dává nám totiž pocit, že to, co děláme, má váhu i smysl. Vzájemná důvěra zároveň poskytuje obrovský prostor kreativitě a potom mohou vznikat smysluplné věci. Inspirací při tvorbě nám byl Portus samotný. Protože každý, kdo nahlédne do nitra, musí pochopit, že se to tam hemží krásnými a plnohodnotnými lidmi. S jistotou můžeme tvrdit, že mentálně znevýhodnění patří nejen do takzvaného normálního života, ale i to, že jejich vyčleňováním se jako společnost nesmírně ochuzujeme. Nechme je proto ukázat, co umí a zjistíme, že je toho rozhodně mnoho,“ dodává duo kreativních ředitelů dotcom advertising Roj & Dvorecký.