Nový web památníku podle poroty efektivně spojuje historický obsah s moderními technologiemi, jakými jsou interaktivní časová osa a využití umělé inteligence. Odborníci ocenili také inovativní design, kreativní prvky a uživatelskou přívětivost. Na vývoji se podíleli zlínští tvůrci z MarketSoul.
„Mám radost, že vedle odborníků na digitální marketing ze soutěže WebTop100 ocenili naši práci i specialisté na cestovní ruch. Právě pro turisty a obyvatele Zlína jsme totiž nový web památníku vytvářeli, a to s cílem zatraktivnit a zpřehlednit naši komunikaci v on-line světě. Z podobného důvodu jsme za město Zlín podpořili také rozvoj projektu Baťův region, který dnes prezentuje široké baťovské téma z pohledu cestovního ruchu na jedné společné platformě. Z ocenění obou institucí je zřejmé, že podobná spolupráce je krok správným směrem,“ uvedla Martina Hladíková, náměstkyně primátora.
Projekt Baťův region, který propojuje místa s baťovskou tématikou označila porota za unikátní komplexní počin, vytváří image regionu, má velkou perspektivu do budoucna a nemíří pouze na Zlín. „Našim cílem je propojit místa s odkazem Bati nejen v celém Zlínském kraji, ale i dál. Ocenění patří hlavně našim partnerům v projektu, bez jejich podpory a spolupráce by výstup nebyl nikdy tak úspěšný. Ta cena patří hlavně jim,“ vzkazuje všem spolupracovníkům manažerka destinace Zlínsko a Luhačovicko Jana Tkadlecová.
Skvělým výchozím místem pro poznávání Baťova regionu je 14|15 BAŤŮV INSTITUT, kde sídlí Muzeum jihovýchodní Moravy s největší sbírkou obuvi ve střední Evropě. „Baťův region je fascinující tím, že je možné načerpat v mnoha turisticky zajímavých objektech informace i zážitky, které neopakovatelným způsobem ovlivnila činnost Baťů a jejich následovníků. Nikde jinde na světě toto k vidění není.“ Je to jeden z důvodu, proč se do projektu zapojilo Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, sdělil ředitel instituce Pavel Hrubec.
Odborná porota ocenila zejména to, že projekt zapojuje i podnikatelský sektor. „Baťův region je skvělým projektem, který vnímáme velmi pozitivně. Podařilo se propojit jednotlivé subjekty a vytvořit jednotnou značku, která zastřešuje marketingovou komunikaci celého regionu. To je velký krok vpřed a zaslouží si uznání i poděkování.“ řekl Michal Vala za Obchodní dům Zlín.
Projekt významně podporuje také primátor města Zlína Jiří Korec. „Srdcem celého Baťova regionu je město Zlín, zprávy o úspěchu obou projektů mě velmi potěšily a v podpoře budeme pokračovat i nadále,“ uvedl primátor.
Na projektu spolupracuje také Centrála cestovního ruchu Východní Morava. Její ředitelka Zuzana Vojtová k zisku významného ocenění uvedla: „Jsem pyšná na to, že v našem kraji vznikají tak úspěšné projekty, které mají celorepublikový přesah.“
Významným spojencem Baťova regionu je Nadace Tomáše Bati, která nejen pečuje o odkaz geniálního podnikatele, ale také se aktivně podílí na jeho propagaci. „V duchu Baťova slavného výroku stále platí, že cokoliv chcete, můžete a jsme rádi, že u projektu stojíme od začátku,“ řekla ředitelka Gabriela Končitíková.
Baťův region zahrnuje unikátní industriál města Zlína i léto na Baťově kanále. Jedinečné funkcionalistické stavby i stylové večeře v baťovských budovách. Je to způsob, jak se toulat mezi cihlovými domky, zkoumat technické unikáty nebo se projíždět na kole po nedokončené železnici. V podobě tzv. malých Zlínů se baťovské technologie, architektura, systém řízení i bydlení překlopily i do Třebíče, Sezimova Ústí, do slovenského města Partizánske a další třicítky míst po celém světě. Všechna baťovská místa najdete na online rozcestníku batuvregion.cz. Zveme vás k objevování!