Letošní podzim patří legendární fotografce ve vícero kulturních sférách. Pod nakladatelstvím Unitled vychází kniha zabývající se queer undergroundovým klubem T-club. Ve vydavatelství Full Moon Forum vychází na vinylu soundtrack k filmu, jehož autory jsou Oliver Torr, Prokop Korb alias badfocus a Adam Matej aka DJ GÄP.
Od 26. září do 30. března 2025 probíhá též v Národní galerii Praha ve Veletržním paláci k vidění Libušina první retrospektivní výstava, která představí stěžejní okruhy její bohaté fotografické tvorby: od prvních volných cyklů z Prahy ze sedmdesátých let minulého století až po návštěvy Japonska, odchod do Západního Berlína, pád železné opony a návrat do Prahy v devadesátých letech.
Ještě nejsem, kým chci být produkuje společnost Somatic films Lukáše Kokeše a Klary Tasovské, koproducenty jsou za společnost nutprodukcia Jakub Viktorín, za Mischief films Ralph Wieser, za Českou televizi kreativní producent Dušan Mulíček a za ARTE G.E.I.E. Sabine Lange. Podpořily jej také Státní fond kinematografie, Kreativní Evropa MEDIA, Audiovizuálný fond, Pražský audiovizuální fond a Hlavní město Praha. Ještě nejsem, kým chci být dorazí do českých kin 3. října, distributorem je společnost Aerofilms. Světovým sales agentem je rakouská společnost Square Eyes.
Ještě nejsem, kým chci být
Česká republika, Slovensko, Rakousko, 2024 | 90 minut | premiéra: 3. října
■ žánr dokument, životopisný
Režie: Klára Tasovská
Scénář: Klára Tasovská, Alexander Kashcheev
Kamera: Libuše Jarcovjáková
Hudba: Oliver Torr, Prokop Korb, Adam Matej
Produkce: Lukáš Kokeš, Klára Tasovská
Střih: Alexander Kashcheev
Zvuk: Alexander Kashcheev, Michaela Patríková
■ stránka filmu https://www.aerofilms.cz/jeste-nejsem-kym-chci-byt/
- Trailer https://youtu.be/YOJuGoxslu8
■ synopse
Libuše Jarcovjáková je legenda světové fotografie a nespoutaná žena, která se vzepřela všem konvencím. Její život je mozaikou fascinujících setkání a divokých příběhů – od drsného undergroundu komunistického Československa, přes exkluzivní focení pro módní špičky v Tokiu, až po dramatický útěk do západního Berlína, kde byla svědkem pádu Železné opony. Z tisíců analogových fotografií a stránek osobních deníků vznikl v režii Kláry Tasovské formálně jedinečný dokument, který nadchl publikum na festivalu Berlinale.