Navigace

Výhody společného marketingu památek UNESCO

27. 6. 2012
Pro Kulturu

<p>ČR: České dědictví UNESCO je dobrovolný svazek měst a obcí, které mají na svém území památky zapsané na Seznam UNESCO. Tento svazek zároveň zastřešuje a koordinuje společné aktivity těchto měst především v marketingu cestovního ruchu.</p> <p>O výhodách společného marketingu našich 12 lokalit s památkami UNESCO hovořila na konferenci k 40. výročí Úmluvy o ochraně světového kulturního a přírodního dědictví a 20. výročí zápisu prvních českých památek na Seznam UNESCO, která se konala v Telči 14. – 15. června, ředitelka Českého dědictví UNESCO Ing. Michaela Severová. Hned v úvodu svého referátu upozornila na skutečnost, že Česká republika je v pozici supervelmoci, neboť má na svém území dvojnásobek památek zapsaných na Seznam UNESCO, než je světový průměr. „Každá další nominace je i z tohoto důvodu problematická a složitá,“ dodala Michaela Severová.</p> <p>V oblasti cestovního ruchu shrnula ředitelka Českého dědictví UNESCO hlavní přínosy zápisu na tento seznam. „Je to vysoce prestižní záležitost, záruka kvality, motivace k návštěvě a zároveň jsou tyto památky učebnicí dějin kultury. Naše památky UNESCO jsou jedinečné a výjimečné a zavazujeme se je chránit pro budoucí generace. Pro návštěvníky je velká výhoda, že naše památky jsou umístěny poměrně blízko u sebe,“ pokračovala Michaela Severová.</p> <p>Českého dědictví UNESCO se snaží prosadit vytvoření přátelského klubu památek UNESCO s poslanci a senátory, usiluje rovněž o nadstandardní péči státu směrem k památkám UNESCO. Dalším cílem je osvěta a vzdělávání, kdy se již daří zařadit informace o našich památkách UNESCO do učebnic.</p> <p>Základním pravidlem je společná prezentace všech 12 památek UNESCO. „V tomto směru úzce spolupracujeme s agenturou Czechtourism, která má poslání prezentovat to nejlepší z České republiky hlavně směrem do zahraničí. Spolupracujeme s cestovními kancelářemi a agenturami a snažíme se dostat naše památky více i do byznysu. Ať se to někomu líbí nebo ne, cestovní ruch je byznys – přináší peníze do našich měst a přináší zaměstnanost, ale musí se dělat tak, aby se památky dobře prezentovaly a nepoškozovaly se,“ upřesnila Severová.</p> <p>Při společné prezentaci památek jsou podle Michaely Severové důležité emoce a příběh k dané památce. Doporučuje minimum textů, které jsou ovšem poutavě napsané, kvalitní fotografie a bezchybné internetové stránky. Podle ní by v propagačních materiálech rozhodně neměly být „státnické projevy“ starostů, kteří zvou na návštěvu svých měst, ani vyčerpávající historické přehledy a neopodstatněné superlativy. Velkou chybou prezentací našich památek je snaha prezentovat vše, co v daném městě je k vidění. Severová doporučuje vybrat jen několik nejlukrativnějších míst a na těch stavět.</p> <p>Text zprávy a fotografie jsou převzaty z portálu PROPAMÁTKY <p> Více informací o dobrovolném svazku měst a obcí České dědictví UNESCO naleznete na portálu PROPAMÁTKY v KATALOGU SLUŽEB.</p>

Sdílejte
Check icon Error icon