Jan William Drnek se specializuje na náročné techniky panoramatické velkoformátové fotografie s vysokým rozlišením a na techniku HDR. Původně studoval kybernetiku a při studiu vyvinul přístroj na sledování očních pohybů. Principy vidění lidského oka, vnímání barev, obrazu a jeho zpracování v mozku jsou úzce propojené s jeho viděním fotografa. Digitalizace Slovanské epopeje byla jeho prozatím největším a nejkomplexnějším projektem. Pro tuto vysoce specifickou zakázku bylo nutné vyvinout technologii, která zachytí nejen veškeré detaily obřích pláten, ale také zachová barevnou věrnost díla. Z jednoho Muchova plátna, z nichž každé je vysoké i široké několik metrů, pořídil zhruba 200 až 300 fotografií o velikosti 50 megapixelů, snímky se následně skládaly v počítači. Téměř padesátičlenný pracovní tým pod Drnkovým vedením vytvořil velkoformátovou knižní publikaci v limitovaném vydání v roce 2019.
„Nejde o reprodukování ani o znovuoživování originálu jeho ozvláštněním, nýbrž – jde o originál vytvořený z originálu,“ píše v předmluvě ke knize filozof Miroslav Petříček. Návštěvníci výstavy TIMELAPSE mohou precizní profesionalitu, s níž Jan William Drnek digitalizovanou Slovanskou epopej vytvořil, posoudit nejen při listování knihou, ale i při prohlížení dvou vytištěných pláten. Součástí knihy je vysoce kvalitní lupa, díky níž lze detaily Muchových rozměrných pláten obdivovat ve skutečné velikosti a velkoleposti. Tiskový rastr přitom není viditelný ani při osminásobném zvětšení.
Výstava TIMELAPSE nechává nahlédnout i do další tvorby fotografa Jan Williama Drnka. Projekt Talking Glass je důkazem tvůrčího setkání s designérem Bořkem Šípkem a hráčem na didgeridoo Ondřejem Smeykalem, které se uskutečnilo v roce 2010. Pro Drnka šlo o první fotografický projekt z umělecké oblasti. Jeho fotografie dokumentují ducha a duši jedinečné práce, kdy dnes už bohužel zesnulý výtvarník Bořek Šípek hudební nástroj spojený s australskými domorodci vytvořil ze skla, a tím ho povýšil na designový objekt.
Další část výstavy TIMELAPSE zavede návštěvníky prostřednictvím fotografií Jana Williama Drnka do exotických končin planety – Indie, Afriky a Bhútánu. Na podzim roku 2008 procestoval Jan William Drnek fotogenická místa afrického kontinentu, kde pořídil unikátní fotografie krajiny, zvířat a v neposlední řadě místních obyvatel. Na výstavě TIMELAPSE Afriku přibližuje velkoformátovou fotografií o velikosti 630×300 cm vodopádů Epupa Falls, která diváky přenese do rozlehlé a spletité sítě vodopádů a kaskád na hranicích Namibie a Angoly. Doplní ji zejména portréty jednoho z nejzajímavějších afrických kmenů Himba, jehož ženám se říká červené krásky černé Afriky. To proto, že si na celé tělo i vlasy nanášejí červenou hlinku.
Snímky z Indie byly pořízeny během fotoexpedice v roce 2013. Zaměřovala se především na fotografování indických slavností, rituálů a tradic. Jan William Drnek zachytil mimo jiné neopakovatelnou atmosféru na ghátech posvátné řeky Gangy či autentický život málo známých kmenů v oblasti státu Chhattisgarh. Byl také při nejfantastičtějším svátku na planetě – svaté pouti Mahá Kumbh Mela, kdy miliony hinduistů smývají v posvátných vodách své hříchy a osvobozují se tak z neustálého koloběhu nových zrození.
Prostřednictvím fotografií Jana Williama Drnka z fotoexpedice z roku 2014 zájemci ještě nahlédnou do země blízko nebe, země hřmícího draka – do tajemného Bhútánu. Bhútánské království bylo po staletí izolované od okolního světa, což mu umožnilo si zachovat unikátní kulturu. Jan William Drnek se v zemi soustředil především na portréty místních lidí, atmosféru buddhistických klášterů a na etnické slavnosti Tshechu v městě Paro. Ústředním bodem těchto náboženských festivalů jsou tance v maskách.
Výstava TIMELAPSE se koná v Nákupní galerii Myslbek od 16. 11. 2022 do 31. 1. 2023 a bude zakončena aukcí fotografií, jejíž výtěžek věnuje fotograf neziskové organizaci Cesta domů.