„Camusovo Nedorozumění jsem se rozhodl inscenovat, protože je to ostré, řekněme extrémní, existenciální sonda do vztahů mezi blízkými lidmi. A vyskytuje se zde pro mě nejzásadnější a rozporuplné téma – seberozpoznání. Dát se poznat druhému, pokud ovšem vůbec znám sám sebe, anebo se druhému nebát ukázat tak, jak se sám neznám. Téma upřímnosti a určitě i času, propletené vykroucenou rodinnou konstelací,” vysvětlil před rokem Miloslav König, umělecký šéf Masopustu, svou motivaci k inscenování právě toho textu. A ta i po roční odmlce stále trvá. V rolích matky a dcery provozující rodinný penzion se představení Magdaléna Sidonová a Kateřina Císařová, přijíždějícího hosta ztvární Vojtěch Vondráček, jeho manželku Barbora Bočková. Jako sluha se představí Ivan Voříšek.
U příležitosti výstavy Setiny, věnované životu a dílu Bohumily Grögerové, nazkouší v prostorách Letohrádku Hvězda Ivana Uhlířová scénické čtení Slovům každý rozumí. Autorka Lenka Jungmannová text strukturovala jako výpověď 3 ženských hlasů, které ztvární Taťjana Medvecká, Magdaléna Borová a Marie-Luisa Purkrábková, prolínající rovinu životního příběhu Bohumily Grögerové a postavení ženy-spisovatelky ve 20. století. Premiérové uvedení se uskuteční 25. 9., další plánované pak 30. 10. 2021. Inscenace vzniká ve spolupráci s Památníkem národního písemnictví.
V průběhu října začne Masopust zkoušet další premiéru této sezóny – kompilaci děl Jeane Geneta příznačně nazvanou Ženet. Hra měla být stejně jako Nedorozumění na repertoáru Masopustu už vloni, ze zřejmých důvodů se ale uskutečnit nemohla. Režie se zhostí Miloslav König, jenž svou zkušeností s dílem Jeana Geneta naváže na oceňovaný Deník zloděje. Kostýmy pro tři mužské představitele Tomáše Petříka, Kryštofa Bartoše a Petra Uhlíka vytvoří Kateřina Štefková.
„Souhrou času a okolností tu máme dva francouzské autory – Alberta Camuse a Jeana Geneta. Vnějším pojítkem je tedy francouzský literární pramen, vnitřní souvislost tvoří právě téma matky a vztahů v rodině. Nedorozumění popisuje k absurditě dovedený rodinný systém, který ústí ve zločin a zánik. Ve scénické koláži z Genetových textů je matka absentující a postrádaná do té míry, že opět vzniká vír destrukce nebo sebedestrukce,“ dodává k dramaturgickému plánu nadcházející sezóny Tereza Marečková. Více informací o připravovaných inscenacích na https://maso-pust.cz/.