Navigace

Kraj má plán, jak podpořit cestovní ruch

29. 11. 2018
luk

STŘEDOČESKÝ KRAJ:Přestože byl letošní rok historicky nejúspěšnější zpohledu turistické návštěvnosti Středočeského kraje, cíle jsou ještě vyšší. Zastupitelé vpondělí 26. listopadu schválili marketingový plán, sjehož pomocí chce Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) přilákat ještě větší počet turistů.

„Chceme prezentovat kraj jako turisticky velmi atraktivní lokalitu. Cílem není jen zvyšovat statistické počty návštěvníků, jde nám o to, aby zde turisté trávili delší dobu a byly pro kraj ještě větším ekonomickým přínosem,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011). Podotkla, že splnění tohoto cíle souvisí také se stabilizací takzvaného destinačního managementu, tedy zefektivnění aktivit podporujících cestovní ruch.

Ve Středočeském kraji se ročně ubytovává přes jeden milion návštěvníků, přičemž zde tráví v průměru 2,38 nocí. Tyto údaje jsou v porovnání s celorepublikovými čísly podprůměrné, byť se každoročně zvyšují. „Cílem SCCR je oslovit turisty i z nových destinací, odkud k nám v minulosti lidé příliš necestovali. Další cestou je využití spolupráce s partnerskými regiony. Chceme také nabízet turistické balíčky, v nichž bude k dispozici hned několik různých atraktivních zážitků,“ dodává hejtmanka. Svou roli mají sehrát i tradiční kulturní akce, jako jsou hudební festivaly, výstavy, ale také veletrhy nebo propagace prostřednictvím filmového průmyslu.

Značku „Střední Čechy“ chce centrála cestovního ruchu zviditelnit také prostřednictvím vizuální identity, loga a maskota, jímž má být pratur Karlík. Hlavním marketingovým tématem roku 2019 bude „Prázdninové bydlení ve Středočeském stylu“, které má poukázat na možnost vícedenního turismu. Dílčími tématy jsou řeka Vltava a Skalní města ČR, na nich ale Středočeši spolupracují se sousedními kraji. „Bude pokračovat podpora turistiky pro náročnější klientelu a individuální turistiky. Kraj má co nabídnout například v gastronomii, ve sportovním vyžití nebo v oblasti zážitkových pobytů,“ připomíná radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu Martin Draxler (ANO 2011). Svou roli podle něho může sehrát i zřizování TouchPointů ve spolupráci s Prague City Tourism, Letištěm Praha a Czech Tourism.

Kompletní marketingový plán na rok 2019 vypracovaný SCCR, který schválilo zastupitelstvo, si můžete stáhnout na této adrese.

 

ZDROJ

Sdílejte
Check icon Error icon