Navigace

Byl vybrán nový vizuální styl pro Jiráskův Hronov

26. 3. 2018
Jan Julínek

PRAHA-HRONOV: Na podzim loňského roku se Festivalový výbor Jiráskova Hronova rozhodl vypsat veřejnou neanonymní soutěž na vytvoření jednotného vizuálního stylu. Cílem soutěže je změnit podobu loga, plakátů, programové brožury tak, aby se festival stal „viditelnějším“. Případné nové logo se objeví i na festivalových suvenýrech, webových stránkách či na navigačních stojanech.

Celá soutěž byla uzavřena 12. března, kdy komise složená z paní Mgr. Jany Randákové (výtvarný pedagog, Nipos Praha), pana Mgr. Martina Šuby (marketér a sales manager), pana Mgr. Jiřího Hanuše (výtvarný pedagog), pana Jana Julínka (odpovědný pracovník NIPOS za Jiráskův Hronov) a pana Mgr. Josefa Théry (místostarosta Města Hronova) rozhodla o přijetí návrhu Jana Jiskry, který zapracoval připomínky z 1. kola a doporučila zadavateli soutěže, aby tento nový vizuál převzal. Tímto složením komise byly zajištěny různé pohledy na zpracování a následné využití vizuálu a také pohled všech zainteresovaných stran.

NIPOS obdržel připomínku, že odborná komise nebyla jmenovitě zveřejněna před vyhlášením soutěže. Toto však nebylo možné, jelikož komise byla jmenována až během ledna 2018 a tudíž nemohla být jména členů zveřejněna dříve, což podmínky soutěže umožňovaly. Na případný dotaz bylo toto možno zjistit konzultací v KIS Hronov nebo NIPOS Artama.

Komise se rozhodla „poslat“ do druhého kola jen jeden návrh

Dle podmínek vyhlášené soutěže měla komise možnost vybrat do druhého kola max. 5 návrhů. Ve svém rozhodnutí, po prvním kole, se komise rozhodla vybrat jen jeden. Tento návrh se naprosto ztotožňoval s vyhlášeným záměrem a bezvýhradně naplnil očekávání komise. Návrh Jana Jiskry byl přesný v záměru a disponoval, již v prvním kole, značnou variabilitou a nápaditostí. Autor nepracoval s variacemi písmen JH ani s tradičními divadelními maskami, ale využil moderního stylu pro sdělení myšlenky a poslání Jiráskova Hronova v novém.

Jelikož tento návrh na rozdíl od ostatních řešil spoustu možností a vystihl nový směr Jiráskova Hronova již v prvním kole, byl jednomyslně vybrán všemi, jako jediný vhodný pro další připomínkování.

V současné době se nové logo připravuje k uvedení do života a brzy bude zveřejněno.

Jan Julínek, programový ředitel Jiráskova Hronova

Sdílejte
Check icon Error icon