V současné době Galerie hlavního města Prahy postrádá jednotnou vizuální identitu, která by zajistila grafický systém pro všechny její výstupy. Galerie disponuje pouze graficky zpracovaným logotypem „GHMP“, který je připojován k různorodým materiálům. Potřeby instituce a galerijní provoz však ukazují, že je toto řešení nedostatečné.
Po intenzivní přípravě a identifikaci současných i budoucích potřeb přichází Galerie hlavního města Prahy se zadáním pro otevřenou soutěž. Jejím předmětem je nová koncepce vizuální identity, která zajistí jednotnou komunikaci instituce jako celku.
Oficiální vyhlášení soutěže a zveřejnění kompletních podmínek se předpokládá do konce března 2017.
Jednotný systém komunikace
Nová vizuální identita sjednotí roztříštěnou podobu grafické prezentace galerie a všech jejich objektů. Hlavní důraz bude kladen na koncept a sjednocující systém vizuální komunikace. Nový logotyp GHMP bude součástí tohoto systému, není však považován za prvořadý. Důležitá bude zejména praktičnost a použitelnost návrhu pro jednotlivé galerijní projekty, které podléhají vlastnímu grafickému zpracování, a zároveň schopnost sjednotit vizuální komunikaci pro GHMP jako celek.
Pro Galerii hlavního města Prahy soutěž pořádá organizace CZECHDESIGN, která je profesionálním pořadatelem soutěží pro designéry.
Metropolitní galerie
Galerie hlavního města Prahy je jednou z nejvýznamnějších galerií v České republice. Byla založena 1. května 1963, a od té doby odborně ochraňuje, shromažďuje, vědecky zpracovává a široké veřejnosti prezentuje zásadní osobnosti české i zahraniční výtvarné scény 19., 20. a 21. století. Vedle správy umělecké sbírky hlavního města Prahy také pečuje o fond veřejných plastik, pomníků, pamětních desek a kašen na pražských prostranstvích, včetně jejich restaurování a umísťování nových.
GHMP ročně pořádá více než 20 výstav, které zhlédne v průměru 150 tisíc návštěvníků. Od svého založení uspořádala více jak 700 výstav, aby tak představila veřejnosti významná témata a osobnosti českého umění, jako například výstavy tvorby Toyen, Jindřicha Štyrského, Milana Grygara, Tima Burtona nebo Krištofa Kintery.
Unikátní je také záběr na současnou uměleckou scénu a zajímavé doprovodné programy. Výstavním cyklem Start up například zaměřuje pozornost na mladé začínající umělce, v projektu Vetřelci a volavky s GHMP zase pořádá komentované procházky po plastice v pražském veřejném prostoru.
V současné době GHMP působí v 7 historických objektech umístěných v exponovaných částech Prahy i v jihočeském Chýnově: Dům U Kamenného zvonu na Staroměstském náměstí, Městská knihovna – 2. patro na Mariánském náměstí, Colloredo-Mansfeldský palác na Starém Městě, Dům fotografie v Revoluční ulici, Bílkova vila na Hradčanech, Zámek Troja a Dům Františka Bílka v Chýnově u Tábora.
Průběh a pravidla soutěže
Soutěž je koncipovaná jako dvoukolová. V prvním kole budou návrhy hodnoceny anonymně. Porota složená z odborníků a zástupců GHMP vybere pět návrhů, které postoupí do 2. kola. Druhé kolo soutěže bude veřejné a jednotliví autoři v něm budou své návrhy osobně konzultovat se zástupci poroty, což poskytne možnost dopracování návrhů na základě připomínek.
Termíny soutěže
Předpokládaný termín vyhlášení soutěže a zveřejnění kompletních pravidel je do konce března 2017. Předpokládaný nejzazší termín pro odevzdání návhrů v 1. kole je 22. května 2017. Druhé kolo soutěže bude probíhat od června do srpna, konečné výsledky soutěže budou známy v průběhu října 2017.
Kompletní pravidla soutěže, včetně složení poroty, odměn a finančního ohodnocení získané zakázky, budou zveřejněna do konce března 2017 na stránkách organizátora v sekci soutěže a na webových stránkách GHMP.