Novinkou jarního Krajáče bude velká hra pro děti i dospělé a workshopy – třeba pečení domácího chleba.
„Chceme zviditelnit aktivní obyvatele regionů, kteří svou podnikavostí spoluutváří jedinečný charakter míst, kde žijí. Nabízejí příběh, který na regálu v supermarketu jen tak nenajdete,“ podotýká Kateřina Čadilová z Asociace regionálních značek, která Krajáč pořádá spolu s Novoměstskou radnicí.
V jedinečné atmosféře historických prostor Novoměstské radnice se návštěvníci mohou těšit na pestrou nabídku originálních řemeslných výrobků a lokálních potravin, od hraček a keramiky až po pivo a uzeniny. Celý den pak bude probíhat velká interaktivní hra, jejíž účastníci si vyzkouší zručnost i znalosti v kreativních a naučných dílnách přímo s regionálními výrobci.
„Kromě regionálních výrobků si bude možné odnést také zajímavé zážitky a něco nového se naučit. Proto je připravena celá řada dílen a aktivit, které mohou děti i dospělé obohatit o nové znalosti a dovednosti. Přichystány máme také tipy na výlety do jednotlivých regionů,“ komentuje plánovaný program Čadilová.
Hudební doprovod Krajáči již tradičně vytvoří Pošumavská dudácká muzika a poprvé ji svým originálním pojetím renesančních a gotických písní okoření také známý hudebník Jiří Wehle.
Novoměstský krajáč se na stejném místě koná již počtvrté, opakuje se vždy na jaře a na podzim. Naposledy přilákal na 2500 návštěvníků. „Mezi lidmi v Praze roste zájem o produkty a služby, které jsou lokální a kvalitní. Pro spotřebitele je čím dál důležitější vědět, co kupují, a také od koho,“ vysvětluje si rostoucí zájem Čadilová.
Akce je zdarma a vhodná pro celou rodinu: „Novoměstská radnice stojí v centru Nového města, které bylo ve 14. století založené Karlem IV. právě pro rozrůstající se řemeslnické a obchodní cechy. Představit zde řemeslníky a farmáře z celé republiky, kteří svou prací navazují na to nejlepší, co se u nás dařilo a daří, odpovídá původnímu záměru zakladatele,“dodává ředitel Novoměstské radnice Albert Kubišta.
Nabízené produkty jsou součástí široké rodiny regionálních značek, která sdružuje již přes 1000 výrobců a poskytovatelů služeb z 26 regionů. Každý výrobek, služba v cestovním ruchu nebo zážitek musí pro získání regionální značky splnit předem daná kritéria, mezi které patří vazba na region, prokazatelná kvalita produktu i šetrnost k životnímu prostředí.
Více viz přiložená TZ.