Navigace

Do Plzně míří v létě nadprůměrný počet turistů

30. 6. 2015
Mirka Reifová

<p>PLZEŇ: Díky titulu Evropské hlavní město kultury přijíždí do Plzně výrazně více domácích i zahraničních návštěvníků. Jejich počet se v nadcházejících letních měsících ještě zvyšuje, hotely i penziony ve městě a okolí hlásí maximální obsazenost, zejména o víkendech.</p> <p>Návštěvníci míří nejen do Plzně, ale do celého kraje, mimo jiné díky festivalu 9 týdnů baroka, který zve v době prázdnin na kulturu v prostředí barokních památek. Přímo v Plzni se odehrají festivaly Rock for Peple Europe, Živá ulice nebo Divadelní léto, dalšími lákadly jsou výstava portrétů novozélandských Maorů od Gottfrieda Lindauera nebo prohlídky interiérů Adolfa Loose. Na konci prázdnin projdou ulicemi města v rámci zahájení festivalu Skupova Plzeň obří loutky španělské skupiny Carros De Foc a připraveny jsou desítky dalších akcí.</p> <p>Už vloni se počet návštěvníků Plzně meziročně zvýšil o 10 % a počet přenocování o 17 %, letos se očekává v přenocování nárůst oproti běžným statistikám minimálně o 20 %. „Úspěšnost projektu Evropské hlavní město kultury v jeho první půli je dána především zajímavým a pestrým programem, který přilákal návštěvníky nejen z Plzně a okolí, ale z celé České republiky i zahraničí. Neméně rozmanitý program nás čeká v nadcházejících letních měsících s nabídkou mnoha kvalitních a u nás dosud nevídaných produkcí, jako jsou například obří až třináctimetrové loutky Carros de Foc v rámci Skupovy Plzně na konci léta. Představí se s programem, jenž se v celé střední Evropě dosud nerealizoval,“ uvádí první náměstek primátora a předseda správní rady společnosti Plzeň 2015 Martin Baxa.</p> <p>„Troufám si odhadnout, že Plzeň aspiruje na jedno z nejúspěšnějších měst v historii projektu Evropských hlavních měst kultury, co se týče nárůstu turismu,“ hodnotí ředitel společnosti Plzeň 2015 Jiří Suchánek. Zájem roste především ze strany zahraničních návštěvníků, nejčastěji přijíždějí turisté ze sousedního Německa a Rakouska. „Spolupracujeme s německými cestovními kancelářemi, které mimo jiné teď v létě přivezou stovky klientů na festival 9 týdnů baroka,“// doplňuje Radovan Auer, ředitel marketingu a komunikace Plzně 2015.</p> <p>Více v přiložené TZ.</p> <p>Mirka Reifová<br />
Manažerka PR a komunikace<br />
+420 606 090 801<br />
www.plzen2015.cz<br />
www.facebook.com/Pilsen2015</p>

Sdílejte
Check icon Error icon