<p>HRADEC KRÁLOVÉ: Žáci 2. stupně Základní školy Sion J. A. Komenského mají za sebou další projektové dny. Ty se zde staly pravidelnou součástí školního programu spolu s dalšími moderními metodami výuky.</p> <p>Děti měly možnost zapsat se do několika zajímavých projektů podle toho, co je baví a v čem by chtěly prohloubit své znalosti nebo projevit tvůrčí talent. Na výběr byla různá zaměření – Přírodovědně-umělecký campík, Po stopách holocaustu a odboje, Tajemství starého Hradce, Cyklovýlet či Staň se i ty spisovatelem. Deváťáci, kteří mají před přijímacími zkouškami, mohli také využít projekt „Matika a čeština na plný pecky“.<br />
Projektová skupina Po stopách holocaustu a odboje strávila čas hlubším studiem heydrichiády, vyhlazení Lidic a Ležáků a ležácký památník také přímo navštívila. Další den se vydala na dobrodružnou cestu do Liberce za pamětnicí Martou Kottovou a s ní následně do Terezína. Paní Kottová se s dětmi podělila o své zážitky i o příběhy příbuzných a kamarádů. Byl to pro všechny nezapomenutelný zážitek.<br />
Do literárního projektu Staň se i ty spisovatelem šli přihlášení žáci s velkou chutí a ctižádostí. Většině z nich není sdělování myšlenek a příběhů cizí. Podařilo se jim napsat několik krásných i vtipných příběhů a básní, které poslali do literárních soutěží.<br />
Nevšední zážitek měli zcela jistě i ti, kteří se zúčastnili cyklovýletu. Jejich cesta směřovala nejprve vlakem z Hradce Králové do Ústí nad Orlicí, odtud po cyklostezce vedené malebným údolím řeky Orlice do Brandýsa nad Orlicí. Zde byla zastávka u památníku J. A. Komenského a pokračovalo se do Potštejna, kde bylo plánované přespávání na faře. Ale až po výborných palačinkách, které si děti samy připravily. Nečekaným překvapením byla ranní sněhová nadílka, ovšem na cestu domů už jim opět svítilo sluníčko.<br />
Z pořízených fotografií, literárních prací a nabytých zkušeností vytvořily jednotlivé skupiny prezentaci, která je nezbytnou součástí každého projektu.<br />
„Pozitivem tzv. projektové výuky je, že dětem pomáhá vidět věci, které se ve škole naučily, v širších souvislostech a uplatňovat je v praktickém životě. Navíc tak mohou přirozeně propojovat poznatky z různých oblastí, jako přírodní vědy, umění, literatura, historie apod. Role učitele se posouvá spíše do role průvodce a povzbuzovače a žák tak má dostatek prostoru pro vyvíjení vlastní iniciativy,“ uvedla Kateřina Hegerová, tisková mluvčí Centra Sion.</p> <p>http://www.sion.cz/sion/index.php/kontakty-all/62-zakladni-skola</p> <p>Kateřina Hogerová<br />
tisková mluvčí</p>