Navigace

Kreativní odvětví v ČR předčila ve výzkumu automobilový průmysl

7. 4. 2015
luk

<p>PRAHA: Institut umění – Divadelní ústav zveřejnil na svých stránkách novou studii Výzkum a vývoj v kulturních a kreativních odvětvích: Hlavní ukazatele výzkumu a vývoje včetně srovnání s vybranými průmysly ČR.</p> <p>Ať již se jedná o architekturu, ICT, digitalizaci, umění a nová média, design, reklamu nebo vývoj softwaru a počítačových her, kulturní a kreativní odvětví (KKO) jsou již po desetiletí vnímána jako akcelerátory věku inovací. <br />
„Konkurenceschopnost tradičního průmyslového sektoru i sektoru služeb může být posílena i pomocí obchodních operací a inovací vycházejících z kulturních a kreativních odvětví,“ přibližuje jejich význam předsedkyně TA ČR Rut Bízková.<br />
//„Kulturní, umělecké a kreativní vstupy jsou nyní objevovány jako další strategické suroviny vyspělých ekonomik,“
dodává k významu KKO spoluautor studie Marcel Kraus.<br />
Technologická agentura ČR a Institut umění se proto začaly zabývat otázkou, jakou pozici ve výzkumu a vývoji zastávají kulturní a kreativní odvětví v České republice. Studie sleduje význam výzkumu a vývoje v KKO prostřednictvím statistických dat k těmto ukazatelům: počet pracovišť výzkumu a vývoje, zdroje výdajů na výzkum a vývoj, počet zaměstnanců ve výzkumu a vývoji a tržby z prodeje služeb výzkumu a vývoje. Zjištěné údaje jsou srovnány se stejnými ukazateli v automobilovém, chemickém a strojírenském průmyslu. </p> <p>ZDROJ a více informací: http://www.idu.cz/…kumu-automob</p> <p>Studii je možné stáhnout zde

Sdílejte
Check icon Error icon