<p>HRADEC KRÁLOVÉ: Poslankyně Poslanecké sněmovny PČR Martina Berdychová zve ke kulatému stolu, který bude reagovat na současnou debatu o novelizaci školského zákona, především §16, kde je mezi podpůrná opatření zařazen tlumočník českého znakového jazyka.</p> <p>Setkání odborníků se uskuteční v úterý 24. března 2015 od 10 h v budově Střední, Základní a Mateřské školy ve Štefánikově ul. 549 v Hradci Králové.</p> <p>V České republice chybí nabídka trvalého a dostupného vzdělávání tlumočníků. Státní správa, samospráva, ale i zaměstnavatelé již několik let pociťují nedostatek kvalitních tlumočníků a jejich podpory při zaměstnávání neslyšících spoluobčanů. Tím dochází k nepochopení obou zúčastněných stran a k mimořádně vysoké nezaměstnanosti neslyšících.<br />
Zařazení tlumočníků českého znakového jazyka do výuky neslyšících se ve svých vystoupeních budou věnovat: Mgr. Jaroslav Fidrmuc, náměstek ministra školství, Mgr. Martina Budinská, vedoucí oddělení prevence a speciálního vzdělávání MŠMT, Mgr. Táňa Šormová, radní pro školství Královéhradeckého kraje, Mgr. Petr Vysuček, prezident ASNEP, Praha, Mgr. David Jorda, zástupce ředitelky, Střední škola, Základní škola a Mateřská škola pro sluchově postižené, Praha 5, Výmolova, Bc. Jindřich Mareš, předseda České komory tlumočníků znakového jazyka, Praha, Mgr. Bc. Iva Rindová, ředitelka, Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Štefánikova 549, zástupci rodičů a žáků středních škol.</p> <p> Kulatý stůl moderuje: Mgr. Hana Kunešová<br />
Do českého znakového jazyka tlumočí: Eva Kastnerová, Monika Boháčková</p> <p>K účasti k diskusi, která se koná pod záštitou prof. RNDr. Jiřího Zlatušky, CSc., předsedy výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu, jsou zváni poslanci, senátoři, zastupitelé Královéhradeckého kraje, zástupci odboru školství KHK a odborné veřejnosti.<br />
V úvodu bude možnost navštívit výuku dětí s tlumočníkem českého znakového jazyka. </p> <p>Zájemci se mohou registrovat do 20. března 2015 na e-mailové adrese: dolezalj@psp.cz</p>