Ministerstvo kultury začalo v těchto dnech hledat ve svém rozpočtu peníze na digitalizaci dvou set vybraných filmů z období 1898 až 1993.
Mezi hranými a animovanými filmy nad 50 minut, které čeká přepis na 3D formát, se nacházejí takové skvosty jako Markéta Lazarová, Údolí včel, Všichni dobří rodáci, Krysař nebo Spalovač mrtvol.
Filmová rada, kterou založili na podzim roku 2006 zástupci profesních asociací, filmových festivalů a kinematografických škol, konstatovala, že si celý proces vyžádá přibližně 508 milionů korun.
Podle Heleny Fraňkové, ředitelky odboru média a audiovize ministerstva kultury, na digitalizaci peníze zatím nejsou, ale určitá částka by se měla objevit v návrhu rozpočtu na rok 2011.
Myšlenka digitalizovat Zlatý fond české kinematografie vychází z podnětu Evropské komise, která v roce 2006 vyzvala k vypracování národních strategií pro uchování digitálních materiálů. I bez pobídky EU by však digitalizace byla nutná. Televize a kina v současnosti investují velké částky do digitalizace, podle odhadů nebude během tří let filmové kopie kde promítat.
Mezi hranými a animovanými filmy nad 50 minut, které čeká přepis na 3D formát, se nacházejí takové skvosty jako Markéta Lazarová, Údolí včel, Všichni dobří rodáci, Krysař nebo Spalovač mrtvol.
Filmová rada, kterou založili na podzim roku 2006 zástupci profesních asociací, filmových festivalů a kinematografických škol, konstatovala, že si celý proces vyžádá přibližně 508 milionů korun.
Podle Heleny Fraňkové, ředitelky odboru média a audiovize ministerstva kultury, na digitalizaci peníze zatím nejsou, ale určitá částka by se měla objevit v návrhu rozpočtu na rok 2011.
Myšlenka digitalizovat Zlatý fond české kinematografie vychází z podnětu Evropské komise, která v roce 2006 vyzvala k vypracování národních strategií pro uchování digitálních materiálů. I bez pobídky EU by však digitalizace byla nutná. Televize a kina v současnosti investují velké částky do digitalizace, podle odhadů nebude během tří let filmové kopie kde promítat.
Zdroj: UFD