Navigace

Marketing kulturního dědictví a umění

25. 9. 2009
Pro Kulturu

PRAHA: Čtivá a výborně strukturovaná kniha, která nemá na českém trhu konkurenci, nabízí osvědčené postupy, jak aplikovat marketingové přístupy v organizacích spravujících kulturní dědictví s důrazem na muzea, galerie, památky, knihovny, kulturní a informační centra.

Manažeři a pracovníci kulturních organizací a studenti vysokých škol dostávají v podobě této knihy skutečně komplexní a praktickou příručku zabývající se tzv. art marketingem.

.

Autorka, Ing. Radka Johnová, která má mnoho zkušeností z praxe a akademické sféry, si všímá i trhů s uměním a možností využít umění v korporátní image firmy. Čtenáři pochopí, že zákaznická orientace těchto kulturních organizací je v současném konkurenčním světě nutností, a dozví se, jak s minimálními náklady využít maximum marketingových možností i v takto specifickém sektoru.

Srozumitelný výklad doplňuje mnoho příkladů ze světového i domácího marketingu. Zpracování cvičení na koncích kapitol dovede pracovníky organizace k ucelenému marketingovému auditu, vytvoření strategie a marketingového plánu.

O autorce:

Ing. Radka Johnová se narodila roku 1958 v Praze. V roce 1982 absolvovala Obchodní fakultu Vysoké školy ekonomické v Praze, hovoří anglicky, německy a rusky, částečně pasivně latinsky. Po škole pracovala v exportním oddělení podniku zahraničního obchodu Centrotex, po mateřské dovolené nastoupila v roce 1989 do zahraničněobchodní umělecké a reklamní agentury Art Centrum, československého a poté českého centra výtvarných umění, jako obchodní a produkční manažerka multimediální sekce. V této funkci se podílela na výstavách EXPO ´92 v Seville, Deutsches Museum v Mnichově, Technorama, Bellprat Associates, Keramik Laufen a ABB ve Švýcarsku, tuniského ministerstva kultury a na celé řadě dalších komerčních i uměleckých prezentacích.

Od roku 1995 vykonávala tutéž činnost jako svobodné povolání a souběžně externě učila ekonomii na katedře společenských věd Stavební fakulty ČVUT v Praze. Přednášela marketingovou komunikaci na Masarykově ústavu ČVUT v programu MBA pod záštitou Sheffield Hallam University.

Od roku 1998 působí na Vyšší odborné škole informačních služeb, kde učí ekonomii, marketing, marketingové nástroje, marketingovou komunikaci a art marketing. Publikuje v časopise Čtenář a v nakladatelství VŠE Oeconomica. Přednáší marketing management v kursech pro knihovníky pořádaných Národní knihovnou a Státní technickou knihovnou v Praze.

Na Podnikohospodářské fakultě VŠE v Praze přednáší arts marketing a pro studenty Filozofické fakulty UK oboru informační služby a knihovnictví přednáší marketing kulturního dědictví a marketingovou komunikaci. Marketingovou komunikaci a marketing kulturního dědictví přednáší i anglicky na partnerských vysokých školách v Rakousku a v Polsku.

Vede seminář art marketingu irského bakalářského programu garantovaného irskou college Institute of Technology, Sligo. Kultura a poznávací cestování patří mezi její koníčky. http://info.sks.cz/users/jo/

 

Marketing kulturního dědictví a umění

Art marketing v praxi

autor: Radka Johnová

ISBN: 978-80-247-2724-0

formát: B5

vazba: V2

počet stran: 288

prodejní cena: 349 Kč

vydala: Grada Publishing, a.s.,

www.grada.cz

Sdílejte
Check icon Error icon