Evropská unie upozorňuje každoročně prostřednictvím kampaně na nějakou konkrétní problematiku. Rok 2009 bude věnován tvořivosti a inovaci. V průběhu roku se v celé Evropě uskuteční stovky konferencí, projektů a výstav, jejichž společným cílem je zvýšit povědomí o potřebnosti tvůrčích řešení současných problémů.
Unie již dlouho považuje tvůrčí myšlení za klíč k úspěchu v prostředí globální ekonomiky. Inovace je jednou z hlavních součástí balíčku opatření Komise týkajícího se změny klimatu i jejího plánu oživení evropského hospodářství, které nyní prochází nejhorší krizí za posledních několik desetiletí.
V průběhu roku se v Bruselu uskuteční řada debat o tom, jak podporovat nové odvážné nápady a jak mohou být tyto nápady přínosné pro společnost. Dnešní svět stojí na rychlých inovacích. Při přechodu ke znalostní ekonomice musí EU rozvíjet svůj tvořivý potenciál. Evropané se zejména musí učit přijímat změny a pozitivně reagovat na různé strategie.
Rozhodující a těžká úloha čeká na učitele. Podle evropského komisaře pro vzdělávání Jána Figeľa budou muset ve stále větší míře hledat rovnováhu mezi tradičními požadavky na vzdělávání a potřebou předávat mladým lidem netechnické dovednosti, například smysl pro iniciativu.
Tato kampaň pomůže při formování programu EU zaměřeného na spolupráci mezi členskými státy v oblasti vzdělávání a kultury.
Přínosná bude i pro další oblasti politiky, například pro podnikání a zaměstnanost.