Systém hodnocení
Soubory se hodnotí ve vzájemné kolektivní diskuzi a o vítězi přehlídky a dalších cenách rozhodují samotní účastníci prostřednictvím svých delegátů při závěrečném veřejném hlasování. Hlasuje se o nejlepší inscenaci, o mužský a ženský herecký výkon a o nejlepší výtvarné a hudební zpracování. Své ceny navíc uděluje divácká porota a seminaristé z divadelních klubů. Autorem cen je úspěšný sklářský výtvarník a designér František Jungvirt.
Program 51. ročníku
ČTVRTEK 8. 9.
Vernisáž:
Karolína Baňková 17:00
Zahájení festivalu 19:00–19:25
RAGUENEAU, Plzeň
Martin McDonagh: Pan polštář 19:30–21:50
Semináře 22:00–22:50
Beseda v kruhu 23:00–00:00
PÁTEK 9. 9.
Divadelní společnost Vltavan, Týn nad Vltavou
Zdeněk Jirotka, Daniel Hnát:
Saturnin 10:00–12:00
Semináře 13:00–14:00
Beseda v kruhu 14:15–15:15
Rádobydivadlo Klapý,
Vahé Katcha, Julien Sibre:
Hostina dravců 16:15–18:00
Semináře 18:20–19:10
Beseda v kruhu 19:20–20:20
Suchdolský divadelní spolek SUD,
Lenka a Vít Chaloupkovi:
Opravdové kouzlo 20:30–21:50
Semináře 22:00–22:50
Beseda v kruhu 23:00–00:00
SOBOTA 10. 9.
Divadlo Stodola, o.s., Jiříkovice,
James Goldman:
Lev v zimě 10:00–12:00
Semináře 12:30–13:20
Beseda v kruhu 13:30–14:30
Triarius, Česká Třebová,
Ch. Webb, T. Johnson,
C. Willingham, B. Henry:
Absolvent 15:00–17:30
Semináře 17:50–18:40
Beseda v kruhu 18:50–19:50
divadlo NABOSO,
Petr Pazdera Payne:
Zvíře [rodinný portrét] 20:00–20:50
Semináře 21:00–21:50
Beseda v kruhu 22:00–23:00
VODNÍ INSPIRACE 23:10–00:10
NEDĚLE 11. 9.
Divadlo Exil, Pardubice,
David Košťák:
Lajka aneb Příběh z dob,
kdy se ještě hovna nesbírala 10:00–11:30
Semináře 12:30–13:20
Beseda v kruhu 13:30–14:30
Vyhlášení vítězů festivalu 15:30–16:30
Číše vína na rozloučenou 16:30
NABÍDKA SEMINÁŘŮ
I. Dramaturgický seminář – Petr Hanák
„Kdyby radši fetovali!” říkával jeden z mých divadelnických mentorů na konto amatérských inscenací, u kterých dramaturgie churavěla nebo zcela chyběla. Jenomže, co to ta dramaturgie vlastně je? Lze se ji vůbec naučit? Dramaturg je člověk, který se ptá neustále. A tak se i my na semináři spolu budeme ptát, co u zhlédnutých inscenací fungovalo, co nefungovalo a hlavně proč! Jistě se sem tam dotkneme i nějaké té teorie, poučky nebo pravidla. Ovšem dramaturgický úsudek se tříbí především na pozorování, v praxi a v dialogu, jež budou hlavní náplní naší činnosti.
„Ale co když jsem zrozený pro jeviště, vyvolený múzou, v žilách mi proudí 100% koncentrát talentu a chci jednat, ne o všem zbytečně dumat?“ ptáte se. Pak říkám z vlastní zkušenosti, že ani herec nemusí být jen nemyslící zombie zcela v moci režiséra. #truestory
II. Herecký seminář – Jiří Hromada
Herectví rozhodně není exhibicí sebe sama, je to přirozená interpretace našeho snění. Aktuálního žití a poselství autorů. K tomu je nezbytné (vedle talentu) herecky myslet a konat, s vášnivou radostí se prodrat technikou mluvy, dýchání, pohybu v rozmanitých prostorech. Herec je lidská bytost – naplněná touhou sdělit prostřednictvím i nelidských rolí něco o smysluplnosti bytí.
III. Význam režie pro současné amatérské divadlo – Věra Kmochová
Postavení režiséra a funkce režiséra v současném amatérském divadle, režisér jako herec a herec jako režisér. Význam složky režisér v současném amatérském divadle a význam složky herce. Jejich propojení a vzájemná služba. Krátký exkurz do historie významu režiséra. Zaměření se na konkrétní představení a otázky jaký význam pro inscenaci měl režisér a herec a jak se tyto složky vzájemně ovlivňují a prolínají. Je herec nový režisér?
IV. Divácký klub – Ladislav Langr
Cílem klubu je prohloubit vztah diváka k divadlu, oživit besedy v kruhu laickými postřehy. Klub probíhá po zhlédnutém představení. Hlavní snahou je pomoct verbálně formulovat myšlenky.
Klub si neklade za cíl být vzdělávací. Povinností člena diváckého klubu je vidět všechna představení a na konci festivalu ocenit ať už samotnou inscenaci nebo jakýkoliv prvek z viděného.